Växthus och får

Maken har byggt ett Christianiaväxthus vid fårhuset, med fönster i olika storlekar. 
 
Vi ska få flera gamla fönster så att han kan byta ut plasten också. 
 
Han har börjat odla i plaströr. 
 
Varje kruka har ett snöre som suger upp vatten. Som en tampong fast tvärtom, sa jag... 
 
Nu syns det ju knappt, men fåret i mitten som är lite gult är nyklippt. 
 
Hon till vänster är också nyklippt och ett år äldre än hon till höger. Vi tror inte att de är släkt men de är ganska lika. 
 
Fluffigt får som vill ha knäckebröd. Jag gick och fjäskade lite för dem idag så att de inte bara ska bli rädda när jag kommer, och knäckebröd älskar de. Nästa helg ska vi nog försöka få tag i några till för klippning. 
 
Ur dagboken 900419: Den här dagen har vi tillbringat i Frankfurt. Man blir ganska trött i fötterna av att gå mycket. Först gick vi runt och tittade på några glittrande höghus. Sedan gick vi i affärer. Det mesta var väldigt lyxigt och dyrt. 

Kommentarer
Postat av: Gunillan

Vad fiffigt han har ordnat med bevattningen, spännande och ser hur det växer i sommar :)

Skönt för fåren att får vårklädsel på sig

Svar: Nja, jag är inte så intresserad av vad som kommer upp för det är nog inget jag vill ha, men kul att han experimenterar. :-) Ja, det blir skönt för fåren nu när det blir varmt.
Ylva

2020-04-20 @ 08:42:29
Postat av: Ama de casa

Vilket läckert växthus! Fränt också med ett gult påskfår :-)

När det kommer till Frankfurt har jag bara varit på flygplatsen. En gång skulle vi ta bussen inne på själva flygplatsen mellan 2 terminaler. Det låg en matta precis vid dörren som vi trodde var en sån där som öppnade dörren när man klev på den. Dörren öppnades dock inte och till slut stod vi och hoppade på den. När vi tittade upp gjorde busschauffören en liten charad som visade att man skulle putta på själva dörren för att öppna den. Haha! Dörrar brukar sällan vara olåsta på flygplatser när man kan komma ut till plattan där alla planen står. Vi kände oss rätt korkade :-D

Svar: Jag har inte varit med om mattor som öppnar dörrar, vad fräsigt! Däremot händer det att jag står och viftar framför dörrar på tåg för att de ska öppna sig och så är det någon annan teknik...
Ylva

2020-04-20 @ 09:25:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0