Skyfall

Igår körde jag bil från stugan till jobbet, det är väldigt ovanligt. 
 
Det var en bra dag jag valde för bilkörning. På förmiddagen var det fint och enligt prognosen skulle det inte regna förrän vid femtiden och då bara lite. 
 
När jag skulle hem regnade det något fruktansvärt och jag vadade i en dm vatten för att komma fram till bilen! 
 
Jag har räknat med att bli sjuk när skolan börjar och 200 personal och 1000 elever ska vara tillbaka på liten yta, men jag hann inte ens träffa lärarna som började idag, för jag fick ont i halsen och stannade hemma idag. Skolan börjar den 18:e augusti och jag hoppas att jag inte behöver bli sjukare än så här. 
 
Ur dagboken 900811: Emma kom och vi + pappa, Lasse, Per och Rune gick till Munken. Då fick vi se Rune åka skateboard. 
 
Munken är en sjö och Rune är min farbror och jag vill minnas att det såg helt livsfarligt ut för han kunde absolut inte åka. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

..hoppas det bara är en vanlig förkylning. Krya på dig !

Svar: Det tror jag att det är. Jag hade gått till jobbet om det varit som vanligt. Tack!
Ylva

2020-08-11 @ 21:17:41
Postat av: Znogge

Det var verkligen en passande dag att ta bilen.
Hoppas det är en vanlig förkylning och snabbt övergående.

Krya på!

Svar: Tack! Jag mår redan bättre (har ätit halstabletter hela dagen) men stannar nog hemma ett par dagar till för att man ska.
Ylva

2020-08-11 @ 21:36:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Läskigt med såna skyfall när man kör (eller åker) bil.
Håller med övriga angående förkylningen - fortsätt krya på dig!

Oj. Skateboard kan verkligen se livsfarligt ut, speciellt om man är nybörjare... Jag såg förresten att hos sjukgymnasten som Anders gick hos när han brutit armen tidigare i år så fanns det en skateboard bland redskapen. Funderade på ifall dom tog till den när patienterna hade blivit för friska, ville kanske inte förlora kunder? ;-) Fick dock aldrig veta det för behandlingen tog slut i samband med karantänens intåg.

Svar: Jag körde väldigt sakta och försiktigt, men det var lite spännande att plöja genom små floder, tur att vi har en monstertruck! Haha! Nej, jag skulle väl inte rekommendera någon hos sjukgymnasten att åka skateboard! Tack, jag är nästan fri från halsontet nu och har bara en fånig hosta, men man ska ju sitta hemma symptomfri i 48 timmar innan man går ut så jag har mycket datortid...
Ylva

2020-08-12 @ 09:15:12
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0