Åpromenad

Min favoritpromenad går längs med ån Lagan. 
 
Idag var stigen spärrad av slamsugare så jag fick ändra rundan lite. 
 
Jag hamnade på en ny väg med en sprudlande bäck. 
 
Vilka knasiga träd! Ett med äpplen och ett med en girlang av bruna löv. 
 
Ur dagboken 901216: Klockan tre var det julkonsert i kyrkan. Jag fick hastigt en fribiljett för Marit Albinsson skulle till akuten. Jag blir alltid lättad när jag märker att jag inte är ensam om att inte kunna sitta still. Mamma och pappa skruvar på sig och fipplar också. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ibland får man ta nya stiger och upptäcka nya saker :)

Svar: Det borde jag göra oftare men jag är en vanemänniska. :-)
Ylva

2020-12-17 @ 17:26:18
Postat av: Ama de casa

Inte dumt att bli spärrad av en slambil lite nu och då :-) Kuliga träd!

Kyrkbänkar brukar sällan vara bekväma vilket gör att man skruvar extra mycket på sig...

Svar: Ja, man får tacka slamsugen för nya upptäckter! :-) Sant, kyrkbänkar är hårda och inte gjorda för människor med långa ben, det råkar säkert Anders veta.
Ylva

2020-12-18 @ 10:38:11
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0