Fjärde advent

Idag är det fjärde advent, är det klokt det?
 
Kolla vilken fin och regelbunden trappa jag fått till i ljusstaken! Vi fuskade lite och tog in granen igår, annars tycker jag att man ska sätta upp den och klä den dagen före julafton, men nu är ju inget som vanligt så man kan ligga gärna köra på. 
 
Idag provade jag mitt första ägg från de nya hönsen. De är goda men så små att vi får plocka fram miniäggkoppar. 
 
Ur dagboken 901220. Ful avslutning. Tråkigt i kyrkan och sen var det bara betyg och hej då. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Så juligt och fint ni har det och väldigt snyggt eldat i ljusstaken :-)
Tur att ni har miniäggkoppar - förberedda på allt, typ.

Lät som en trist avslutning. Men att det blev jullov borde ha varit en bra kompensation för det :-)

Svar: Man får fläska på med jul inne när det är så trist ute! Jag köpte ett par miniäggkoppar på loppis en annan gång när vi hade unghöns. :-)
Imorgon blir det nog också en ful avslutning, jag ska vara på skolan och se en digital hälsning från skolledningen.
Ylva

2020-12-21 @ 10:18:07
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0