Gamla skolor

Jag tycker att gamla skolor brukar vara fina. 
 
Det här är Fogdeskolan som numera är förskola. 
 
Den är ganska lik Replösaskolan som jag tror står tom tyvärr. Det senaste jag hörde var att de inte fick bygga så många parkeringsplatser som de ville när kommunen skulle ha någon verksamhet där, men det är flera år sedan. 
 
Det här är ingen skola, men vår gymnasiechef bor på fina Ågård. 
 
På andra sidan ån håller de på att bygga ett lådhus, vilket jag tycker är synd för innan låg det ett urgulligt hus här. 
 
Ur dagboken 900131: Jag pluggar egentligen, men jag har faktiskt legat och läst biologi och religion tre timmar oavbrutet, så jag har gjort mig förtjänt av en liten paus. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jättefina skolor! (Eller om det är samma?)

Gymnasiechefen bor inte så dumt till heller...

Såna där fyrkantehus bygger dom mer och mer hemma i Torrevieja också. Trista! Fast dom kan nog var fina inomhus, tror jag.

Klart du hade gjort dig förtjänt av en paus? Är den över än, förresten? ;-)

Svar: En del lådhus är fina, men jag är svag för gammeldags hus med vinklar och vrår. Ja, här ligger jag och pluggar biologi och religion...
Ylva

2020-02-01 @ 03:31:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Gamla skolbyggnader brukar vara väldigt vackra. Tyvärr tycker jag inte att nybyggda håller samma standard.

Svar: Jag håller med. Det ska vara praktiskt också, men det går att bygga fint ändå.
Ylva

2020-02-01 @ 11:27:19
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0