Stormen Gudrun

Idag är det femton år sedan stormen Gudrun! Det har vi som har levande minnen svårt att förstå. 
 
Vi var på väg hem från stugan när ett träd föll över vägen och maken backade otroligt fort och vi stannade kvar i stugan över natten när sju träd föll över den! 
 
När det var som värst stod vi i köket i en dörröppning och hoppades att inte något träd skulle falla genom en ruta. Stugan klarade sig ändå förvånansvärt bra. 
 
Efteråt såg det ut så här utanför huset. Maken tog motorsågen och sågade sig tre km fram på en väg tills han träffade på några andra med såg. Strömmen var borta i sex veckor och vi förstod att fastboende gick före, men det var stökigt att få vatten till fåren. 
 
Ur dagboken 900108: Jag är ganska nöjd med mig själv idag. Jag fick Euro volleybilderna, en Fridatidning gratis och såg min insändare i Slitz. 
 
(Slitz var på den tiden en musiktidning och jag tror att jag skrev och tackade för ett reportage om Ratata.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch vad obehagligt. Vi har också stora träd omkring vårt hus och jag är alltid orolig varje gång det blåser mycket.

Svar: Ja, jag tycker inte om när det blåser. Vi har tagit ned en björk i trädgården hemma och nu finns det inte längre några träd som kan falla över våra hus.
Ylva

2020-01-09 @ 08:09:21
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Fy vad hemskt! Tur ändå att det gick såpass bra som det ändå gjorde!

Så du kommenterade redan på den tiden? Via insändare, alltså. Duktigt!

Svar: Mycket otäckt! Det är nog den enda gång jag varit utsatt för livsfara. Ja, jag skulle nog bli journalist då.
Ylva

2020-01-09 @ 10:47:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Usch, det måste varit en riktigt obehaglig upplevelse, tur hus djur och ni klarade er

Svar: Ja, det var verkligen bara tur! Det var så nära att ett träd föll över bilen!
Ylva

2020-01-09 @ 15:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0