Kontrasternas år

Det här året kommer att bli det konstigaste i de flestas liv! För mig är det så att jag jobbar på ett bibliotek på en skola som är nästan tom på folk i fem månader, men det är skönt att vara kommunalanställd och det känns ganska tryggt för oss för makens företag bygger maskiner bland annat till Sundström safety som gör andningsmasker.
 
Jag har ovanligt mycket pengar nu eftersom alla resor och evenemang ställs in, men å andra sidan kommer takbytet hemma att kosta en årslön...
 
Idag blev det premiärdopp för mig i vår damm. Det räknas för vissa år är det det enda stället jag badar på, men det var 24 grader i vattnet och ännu varmare i luften så det är ingen hjältebragd.
 
Det var även premiär för kycklingen att få gå utomhus, men först sprang hönan och kycklingen omkring lite inne i ladugården. 
 
Ur dagboken 900613: Anja och jag cyklade in till badet. Sedan började det såklart regna precis när vi kom dit, men det var kul att bada ändå. Det är så mysigt med utomhusbassäng. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hilma Eklund

Men gud vad härligt med 24- gradigt vatten! 😍 klart det räknas! Kram

Svar: Ja, det var skönt! Helst skulle jag vilja ha stuga vid en sjö men nu är det långt till sjön så då grävde vi en egen damm att bada i. :-) Kram!
Ylva

2020-06-14 @ 09:02:31
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Emma Engström

Kan tänka mig att det inte är en liten summa för takbyte, men det kanske var rätt år för det nu om man sparat så mycket iom Corona?! Vad härligt med ett dopp, dock tror jag det får vänta för mig - världens badkruka 😂❤️

Svar: Vi har vetat sedan vi köpte huset för tio år sedan att taket måste bytas så det var verkligen dags! Vi vet inte än vad det kostar... Det var skönt att bada, men det måste vara varmt i vattnet, haha...
Ylva

2020-06-14 @ 11:06:42
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

Vad skönt att det känns tryggt för er på arbetsfronten.
Premiärdoppet tog jag redan i januari, men det var i Karibien, så det kanske inte gills?
Vad fin den är, kycklingen :-)

Det är lite roligt att man kan blöta ned sig utan problem så länge vattnet inte kommer neddimpandes från himlen ;-)

Svar: Det är hemskt synd om alla restauranger och osäkra företag nu! Jo, Karibien gills! Ni har ju så skumma regler i Spanien så du kan väl fortsätta skylla på det om du inte vill bada. :-) Det är skönt att bada när det regnar, men då ska man helst vara i sjön redan, för man går ju inte gärna ut när det regnar...
Ylva

2020-06-14 @ 11:17:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: ambivertaliv.blogg.se

Oj! För mig kommmer det nog dröja halva sommaren innan jag badar (om jag badar) haha. Sån fruktansvärd badkruka alltså!

Svar: Jag har blivit väldigt sen med att bada men när det är 24 grader i vattnet går det bra. Jag doppade fötterna i sjön ikväll och det var inte alls lika varmt...
Ylva

2020-06-14 @ 12:48:18
URL: http://ambivertaliv.blogg.se/
Postat av: Gunilla

bra med tak över huvudet, bra sak att lägga pengarna på :)

Svar: Ja, jag känner också att tak över huvudet är viktigt. Det blir nog mycket vara hemma i sommar, men jag hoppas på fint väder så att jag vill vara i stugan.
Ylva

2020-06-14 @ 21:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0