Hönshjärnor

Jag släppte ut hönsen ur ladugården idag för de brukar gilla att gå omkring och sprätta och picka. 
 
De gick in i en bur och sandbadade, roliga djur! 
 
Inte för att vi använder det här köket, men det får inte regna nu när vi har tagit bort taket! 
 
Till er (okej, dig Ama) som undrade vad jag hade på mig på skolavslutningen i nian; en liten vit kjol och en söt blus som tyvärr var omöjlig och blev förstörd för att jag svettades stora ringar... 
 
Ur dagboken 900528: Jag ringde på dörren och det kom en helt menig kille och öppnade. -Är det här ASAB?. Det var det inte. Jag höll på att skämmas ihjäl. Det står i telefonkatalogen att det är där. Jag rodnade flera timmar efteråt. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

är det Vasaskolan som skymtar där bakom ? eller..martin koch heter det nu va ?

härliga hönor allihopa :)

Svar: Japp, Vasaskolan! Högstadiedelen heter fortfarande det. När jag gick gymnasiet hette skolan inget, men jag kallade den också Vasaskolan. :-)
Ylva

2020-05-28 @ 21:28:03
Postat av: Znogge

Med tanke på den gluggen är det lämpligt med uppehållsväder ;-)

Vilken fin bild på dig men blusar som inte andas är hopplösa!

Svar: Jag tycker att det är en fin bild på mig och min kompis (som jag inte vet om hon vill vara med), men försöker att köpa bekvämare kläder nu för tiden.
Ylva

2020-05-28 @ 21:41:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad härliga dom är hönsen :)
Fin bild på dig i din fina men opraktiska blus:)
Roligt att du har kvar bilder från skolavslutningen:)

Kram <3

Svar: Hönsen är så roliga att titta på! Tack, jag kände mig fin i min sidenblus. Kram!
Ylva

2020-05-29 @ 07:28:36
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag gillar höns - dom är så himla härliga :-)
Tycker lite synd om er som inte har tak över huvudet nu... Håller tummarna för uppehåll! Fast en presenning kan kanske vara ett tips...

Tack för att du visade din outfit - så himla fin du var på avslutningen! Men det blev ju inte byxorna från Hennes.

Men? Det var väl inget att skämmas för? Inte rodna i flera timmar i alla fall...

Svar: Höns är mysiga! Vi har täckt över med presenning men tyvärr kom inte snickaren idag som utlovat. :-( Undrar vad det var för byxor från Hennes som inte fick gå på avslutning. Jag var lättgenerad, men går det verkligen ens att rodna i flera timmar? :-)
Ylva

2020-05-29 @ 09:56:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mor

Det var faktiskt min blus!

Svar: Ja, och den förstörde jag.
Ylva

2020-06-02 @ 21:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0