Kaninunge och kosko

Det bor kaniner i grannträdgården och ibland kommer de till oss. 
 
Här är en liten kaninunge (som jag tokzoomat in) som är så söt, så söt! 
 
Mitt stora nöje nu är att cykla till Dollarstore och där köpte jag koskor som passar bra på vår kossamatta, men ska vara i stugan där de passar ännu bättre. 
 
Ur dagboken 900514: Nu är jag ensam hemma. Jag vet inte ens var mamma och pappa är. De har tagit bilen och stuckit och jag ligger helt lugnt och läser. 
 
Tiden före mobil, man visste inte alltid var folk var någonstans. Det var väl ingen större fara för mig att vara ensam hemma en måndagskväll, men lite mystiskt att de inte sagt vart de skulle. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Du får ta med mattan till stugan för bättre matchning får man leta efter :D

Svar: Det har du rätt i! Inte för att jag brukar gå med träskor inne, men jag kan även matcha en fårfäll med fårskinnstofflor. :-)
Ylva

2020-05-14 @ 21:12:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åh vas roligt med kaniner. Dom är ju så söta :) Kram

Svar: Kaniner är verkligen jättesöta! Huset bredvid vårt står tomt så den trädgården är full med djur. :-) Kram!
Ylva

2020-05-15 @ 09:11:32
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Kaniner är verkligen jättesöta! Koskorna var fina dom med :-)

Ja, hur klarade man sig utan mobil förr om åren... ;-)

Svar: Vi har inte sett några kaniner hemma på flera år för det har funnits stora katter som tagit dem, men nu kanske katterna är borta? Runt stugan har vi däremot orädda harar och ibland går de mitt bland hönsen. :-) En klasskompis beskrev det så här: om man tappade bort någon på Dala-rock i juni så träffades man sedan i augusti igen när skolan började... :-)
Ylva

2020-05-15 @ 10:46:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Men åhh, var till Dollarstore för några dagar sen men såg inte dessa haha! Så charmiga de är ju :D <3

Svar: Det fanns bara några med det mönstret i en låda med tofflor som har skönhetsfel, men jag tyckte de var roliga. :-)
Ylva

2020-05-15 @ 20:51:40
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0