Jönköpings resecentrum

Jag åkte Flixbus till Göteborg med byte i Jönköping. 
 
Så här ser det ut på bussar nu för tiden, jag fick sitta så långt fram man får på plats 3A.
 
Jag hade räknat med att äta på Jensens böfhus när jag hade två timmar i Jönköping, men då jag blev fyrtio minuter försenad på gund av vägarbete hann jag inte äta någon god köttbit utan bara deras trettioårsjubileumsdessert. (Jag åt en ful korv på Myway innan.) 
 
Det är tragiskt att de behöver skriva att man inte får övernatta i en gångtunnel. 
 
Man kan i alla fall stå en liten stund och beundra de dramatiska molnen över stan. 
 
Resecentrum ligger vackert vid Vätterns strand. Precis innan jag tog bilden hade jag blivit tilltalad av en alkis/narkis som luktade illa. Han tog av sig handsken och ville skaka hand med mig! Det är i sådana lägen man är tacksam att kunna skylla på corona. När jag sa att man inte ska ta i varandra nu tyckte han att jag var rolig, sedan önskade han mig en trevlig julafton och gick därifrån.
 
Ur dagboken 901103: Det första jag gjorde när jag kom till medvetande (12.15 ungefär) var att skriva en djup dikt. Jag blev väldigt nöjd med den. Fick alla rader att rimma med varannan. Det är svårt; eftersom jag ville ha med kudde fick jag ta nödrimmet udde. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Du milde tid! Ja, ibland är det bra att ha Covid-19 att skylla på!

Svar: Jag brukar försöka vara vänlig mot alla, men där gick en gräns...
Ylva

2020-11-03 @ 21:15:05
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Huvudsaken var väl ändå att du han med efterrätten ;-)
Håller med Znogge, bra att ha nåt att skylla på!

Jamen då får du väl lägga ut den djupa dikten här i bloggen, vad väntar du på? Jag är idel öra. Eller idel öga kanske? :-)

Svar: Ja, det var för tur att jag hann med desserten och att jag kunde låta bli att skaka hand. Diktboken och dagboken är inte samma.
Ylva

2020-11-04 @ 10:06:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad synd att du inte hann få in dig en köttbit. Det var längesen jag besökte Jensens böfhus!

Svar: Jag älskar Jensens och blev så glad när jag fick veta att det finns i Jönköping och inte bara Stockholm, Göteborg och Malmö.
Ylva

2020-11-04 @ 16:58:24
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vilken skillnad på min lilla värld i lockdown.
Såg nedan att du hade det bra i Göteborg, Jönköping och Borås. Trevlig och mindre trevligt möte.
Ha det bra!

Svar: Det kommer att bli fler restriktioner här också, Älmhult har flest smittade sett till folkmängd och Ljungby är på andra plats i Sverige så vi måste skärpa oss. Nu ska jag skriva ett till inlägg från Göteborg och det kan vara kort som är roliga för dig att se. Ha det gött!
Ylva

2020-11-04 @ 17:39:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0