Tomterött

Idag piggar jag upp mig med tomterött!
 
Jag har förresten lagt märke till att det är modernt att redigera bilder så att allt ser ljust ut. Om man söker på till exempel inredning på instagram blir hela flödet vitt! Det är ju jättetråkigt tyckte jag, som lade in en bild på vår nya toapappershållare. 
 
Idag hade jag hand om djurmatningen och körde ut till stugan innan det blev mörkt. 
 
Fåren är så roliga, titta vad sura de är när de inte får mer mat! Då hade de ändå fått rågbröd av danskarna. 
 
Till något helt annat! Carola Häggkvist är ett fenomen. Jag har aldrig gillat henne, men på 80-talet blev man översköljd av hennes låtar vare sig man ville eller inte och nu när jag hör Säg mig var du står i den nya versionen med henne och Zara Larsson sjunger jag med ofrivilligt. För att jag lärde mig texten 1983! 
 
Ur dagboken 901113: Vi var på väg upp till expeditionen idag igen men det var som vanligt ingen där. 
 
(Det hände verkligen ingenting den dagen.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad söta dom är fåren. Snällt av grannen att ge dom bröd. :)
Vilken fin outfit. Det är snyggt med tomterött.
Har aldrig varit en fan av Carola heller men håller med dig om att duetten hon gör med Zara är bra :)

Kram

Svar: Visst är fåren söta! Tack! Jag gillar rött året runt och snart är det det dags för julrött på riktigt! :-) Jaha, nej, jag gillar fortfarande inte den låten, men Zara Larsson är bra. Kram!
Ylva

2020-11-14 @ 08:33:55
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Så gulliga fåren är. Och snygg outfit!

Svar: Visst är de söta! Tack! Jag gillar rött och svart ihop.
Ylva

Postat av: Znogge

Rött är rätt och piggar alltid upp!
Så fina får ni har :D

Svar: Min favoritfärg är röd året runt! :-) Får är söta.
Ylva

2020-11-14 @ 09:35:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag läste Tomte-trött först och tyckte synd om dig om du var det allaredan :-)
Visst piggar det upp med färg! Särskilt med rött.
Fåren ser verkligen uppfordrande ut - dom kunde väl ha fått lite mer käk?
Den duetten har inte jag hört, får väl googla fram den och spela den när städningen tar vid om en stund :-)

Hmm... Hur kunde ni veta att det inte var nån på expeditionen när ni bara var på väg dit? Det låter inte som ni kom fram... :-D

Svar: Maken brukar tidigt få tomtepanik... Rött är alltid rätt! Denna varma november finns det fortfarande gräs åt fåren, men de vill helst ha kraftfoder. Jag gillar Zara Larsson, men känner inte att det är ett måste med denna låt. Vi kom väl inte hela vägen om det var stängt, men det låter lite slött....
Ylva

2020-11-14 @ 10:11:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Jag gillar färger, det piggar upp.
Gullig får, trots deras miner!
Trevlig lördag!

Svar: Ja, här behövs mer färg! De är rätt söta när de är tjuriga. Ha det bra!
Ylva

2020-11-14 @ 13:09:35
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Hilma

Åh får! Älskar får! :D <3

Svar: Visst är får fina! :-)
Ylva

2020-11-14 @ 15:49:36
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0