I Värnamo

Idag åkte jag med mamma och pappa till Värnamo. 
 
Vi var på konstmuseet Vandalorum där de har en rolig utställning med Eric van Hove som bygger makalösa manicker. 
 
En annan utställning är om systrarna Jobs som gjorde blommiga mönster. Fint tycker jag, fast jag skulle inte vilja ha det på möbler, men kanske en kjol eller klänning. 
 
Vi gick ett varv runt den lilla Prostsjön. 
 
När vi kom hem gick jag på filmpremiär! Det är ungdomarna på Lokal 16 som har gjort filmen Ung under corona, som var bra och rolig. 
 
Ur dagboken 901003: Det är en historisk dag idag. Förutom f.Kd så är det faktiskt dagen för enandet av Tyskland. Kul för mamma att vara där nu. Fyllresa... 
 
(f.Kd betyder före Karlstad.) 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En bra och varierad dag!

Svar: Jag är också så glad att jag får träffa mamma och pappa! <3
Ylva

2020-10-03 @ 22:54:20
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Där kom den igen... "I Apladalen i Värnamo". Märtavisan, alltså. Tack för ännu en påminnelse, Anders hälsar och tackar han med ;-)
Jag kanske ska variera min repertoar idag med Tretows "Det är en makalös manick!" :-D

Kul att dom är så kreativa där på Lokal 16.

En historisk dag detta. Din mamma får väl hylla den igen med en ny fylla :-D




Svar: Haha! Vilken mardrömsrepertoar på repeat! Jag ska strax fylla mamma med vin igen! Det värsta var att när mamma var i Tyskland åkte hon bil med en tysk rektor som hade firat och körde i 180!
Ylva

2020-10-04 @ 10:40:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma Eklund

Men åh kul med utställning! 😃

Svar: Lite kultur till mig igen! :-)
Ylva

2020-10-04 @ 16:24:07
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0