Irländsk musik

Idag åkte jag till Växjö och gick på Zettans glutenfria bistro där det var livemusik. 
 
De spelar irländsk musik, jättetrevligt! 
 
Jag hade bokat bord åt mig och väninnan på Facebook. 
 
När jag är i Växjö brukar jag gå på Hemmakväll och köpa nyheter. Det är åt skogen för tidigt för julsmaker, men jag kanske sparar Ploppen ett tag, vi får se. Jag köpte även en glass med apelsinchokladsmak. Hej, Ama, den var god! 
 
Jag vet inte vad en Tegnell night club är, kanske ett dansgolv där man håller avstånd? 
 
Och så mitt hår igen då. När jag cyklat hem i duggregn blev det en sådan här pejlingtofs igen.
 
Ur dagboken 900904: Jag kunde inte spela en match. Det var en match jag inte kunde spela, sa Lasse, p.g.a. knäskada. Han försöker få frisedel.
 
Min bror lyckades med att slippa lumpen. De hade till exempel frågat om han hade syskon. -Ja, en syster. -Hur är hon. -Hon är bättre än jag.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi har en Hemmakväll i lilla grannhålan och jag var där i går. Så mycket gott säger jag bara och massor med roliga smaker på godiset!

Svar: Det är kul att gå runt där och bara titta på alla roliga och konstiga saker. Jag hittade mint humbugs som jag brukar köpa i England. :-)
Ylva

2020-09-05 @ 09:21:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Åh! Apelsinchoklad... Jag dräglar här och har beställt fram ostkrokar. Det bästa jag kan åstadkomma just nu :-D

Haha! Kul att din bror kunde få frisedel på grund av sin syster :-D

Svar: Ja, nu har jag äntligen provsmakat Marabou apelsinchokladglassen. Om jag inte gjort det förut, men det tror jag inte. Ibland måste man provsmaka flera gånger, hehe... Ja, det var väldigt kul att han använde mig på mönstringen. :-)
Ylva

2020-09-06 @ 18:57:34
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0