Från kyckling till tupp

Det kom upp ett minne på facebook att det var ett år sedan vi fick en kyckling. 
 
Det är första gången som en av våra hönor har ruvat fram en kyckling. Fast det är nog inte hennes för hon snodde ägg av de andra hönorna och ruvade. 
 
Han har blivit en fin tupp med alla möjliga färger. 
 
Ikväll var det fint men en svag sol.
 
Ur dagboken 910429: Emma och jag hade vår fina träning. Det var rätt segt. Åsa och jag fick skjuts till och från träningen av Anders. 
 
(Jag och Emma hade hand om en volleybollträning. Jag vet inte vem Anders är.)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

En äggtjuv alltså... Fast det hela fick ju ett lyckligt slut ändå - vad tjusig han har blivit!

Vad var det som gjorde er träning så fin undrar jag? ;-)

Svar: Hon låg på tolv ägg, men fick bara fram EN kyckling och det var ju dålig utdelning, men glädjen var stor. :-) Jag undrar också lite över vår fina men sega träning. :-)
Ylva

2021-04-30 @ 10:01:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0