Kulturkullan

Vecka 17
 
* Läser: Jag kan ha fel av Björn Natthiko Lindeblad. Oerhört fascinerande självbiografisk bok av Lindeblad med hjälp av Caroline Bankler och Navid Modiri. Björn var en ung och framgångsrik ekonom när han en dag tröttnade på det livet och valde att i stället bli buddistmunk! Han stannade på ett kloster i Thailand i sjutton år innan han flyttade hem till Sverige. 
 
Jag kan ha fel och andra visdomar från mitt liv som buddhistmunk
https://www.adlibris.com/se/bok/jag-kan-ha-fel-och-andra-visdomar-fran-mitt-liv-som-buddhistmunk-9789178871865
 
* Lyssnar på: Siri Nilsen på Spotify. Jag får ofta höra Jeg vet med Siri på norska Tidal och tröttnade på den, men hon har gjort andra fina låtar också. 
 
* Veckans klipp: grodläten
https://www.youtube.com/watch?v=WCGqr3ZyAmM
 
* Veckans händelse: Valborgsmässoafton på fredag. Vi kommer att elda bål om det inte blir eldningsförbud. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Grodor kan verkligen leva om - men visst är dom lustiga att se, små grodorna :-D
Minns när vi sov över i hängmattor långt ute i bushen vid Amazonasfloden. Tänkte mig en lugn och rofylld natt, men jösses var grodorna levde om! Det gick knappt att somna och dessutom är inte hängmattor så liggvänliga när man tillbringar hela nätter i dom.

Många i filmen skulle jag aldrig ha gissat "groda" på om jag inte sett bilderna också.

Svar: Visst är de lustiga att se och höra, grodorna! En del låter som ledsna spädbarn! :-) Jag skulle nog inte vilja sova i hängmatta eftersom jag gillar att snurra runt. En gång när min bror hade sovit i min mjuka säng av någon anledning sa han att det var som att ligga på mage i en hängmatta...
Ylva

2021-04-26 @ 10:26:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Tack för tipset. Det låter som en väldigt intressant bok!

Svar: Jag tycker det fast jag inte brukar gilla hjälpböcker så ofta.
Ylva

2021-04-26 @ 20:10:15
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0