Resa med gänget

Den senaste resan med mitt så kallade Köpenhamnsgäng blev Lissabon i augusti 2019. Jag vill inte säga tjejgänget när alla är över 45, men tantgänget låter också konstigt... 
 
Lissabon var underbart men vi fattade inte då hur bra vi hade det som fick resa!
 
Årets resa blir Ullared där de har en stugby. Jag är inte så intresserad av Gekås-shopping faktiskt, för det är så överväldigande stort så att jag går vilse och inte så väldigt billigt som man tror. Vissa saker är såklart billiga, men de gånger jag har varit där har jag inte handlat särskilt mycket. Men det kommer att bli väldigt kul att bo där ett par nätter med gänget! 
 
Ur dagboken 910420: Åkte till farfar. Han verkade må rätt bra. Han berättade ett barndomsminne som vi inte hört. De hade fått pannlampor till affären. Pappa hade dragit ur säkringen och sen kommit som en räddande ängel med pannlampa till Rune som stod längst ner i mörka källaren och plockade med potatis. 
 
(Det är mer ett barndomsminne för pappa och hans lillebror Rune än för farfar.) 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kan inte jämföras med Lissabon men bättre än inget. Själv har jag vägrat Ullared ;-)

Svar: Haha! Nej, de ska inte jämföras! Det var som när vi pratade med vänner om att åka till Mexico och kom till Moheda! ;-) Du som gärna betalar lite mer för kvalitet ska inte åka till Ullared...
Ylva

2021-04-20 @ 22:05:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Åååhhhh!!! Ullared... Mitt drömresmål! Jag är egentligen inte ute efter att shoppa, men jag skulle vilja se "fenomenet Ullared" irl.
Förstår att det ska bli kul att ändå få göra en resa med gänget, även om vi är många som önskar att få resa lite längre bort snart.

Haha! Man får ibland hjälpa förutsättningarna litegrann på traven för att sen kunna agera hjälte :-D

Svar: Jag tror inte att du skulle gilla Ullared för det är helt hysteriskt! Men ett intressant socialt experiment är det alltid. Maken var där en gång i veckan ett tag och lagade en maskin, så han fick gå in bakvägen. :-) Ja, det var hjältemodigt av pappa att rädda lillebror i källaren. :-)
Ylva

2021-04-21 @ 09:51:14
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0