Julbelysning

Nu blev det tö och fult här så vi tar lite gamla bilder på julbelysning. 
 
Äldreboendet Åsikten har en fin uteservering där allmänheten också fick äta före pandemin. 
 
En fin rondellstjärna som blinkar. Här gick jag in i mitten av rondellen och ställde mig direkt under stjärnan för att få en närbild och sedan fick jag vänta på bilarna innan jag kunde ta mig ut igen. 
 
En trevlig kullerstensgata. På högersidan ligger cafét Vildrosen och lite längre bort konditori Baket. 
 
Julgranen och Tellushuset är så fina i snön.
 
Ur dagboken 911214: Gick upp när solen lyste lite väl mycket på mig vid halv ett. Jag skulle vilja behålla min nya dygnsrytm. Att sova hela förmiddagen och vara vaken nästan fram till morgonen. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Fina belysningar men nog blir det extra vackert när det är snö.

Svar: Jag som hade vant mig vid snön. Visst är det fint med snö och lampor.
Ylva

2021-12-14 @ 21:12:22
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Här är också snön totalt borta. Trist.
Fina ljusbilder.
Ha det bra!

Svar: Det var så fint med snön! Nu ska det vara varmt framöver så det blir nog ingen vit jul. Tack! Ha det bra, du med!
Ylva

2021-12-15 @ 10:33:55
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det var väldigt vackra belysningar där! Det fanns det även i Murcia även om det var lite mer avskalat än tidigare år. Kanske beroende på elpriserna? Vi lyckades dock inte få några bilder på snö. Eller jo, förresten. En liten "snöhög" hittade vi faktiskt.

Den dygnsrytmen skulle passa mig nu också. Minus det där med att vara uppe långt in på natten ;-)

Svar: Jag har inte märkt någon minskning på belysning trots elpriser. Hoppas att de är billiga för vi har rätt mycket lampor... Hihi, ja, det var åtminstone lite snö hos er. ;-) Jag orkar sällan vara vaken sent på nätterna. Är inte ens avundsjuk på maken som var på whiskyprovning igår och på julbord i kväll och så blir det företagsfest på fredag, för oss båda så då behöver jag inte vara avundsjuk. :-)
Ylva

2021-12-15 @ 11:33:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0