Snö och Minivärlden

Idag var det fantastiskt vinterväder igen. Jag och mamma var ute och beundrade de vackra träden med snö på. 
 
 
 
 
 
Vi gick och tittade på Minivärlden som är en stor modelljärnväg.
 
De har en massa andra saker också och det är kul att se vad föreningen som driver det hittar på. 
 
Ur dagboken 911227: Anja och jag pratade länge inatt. De har ingen telefonkatalog så det är jättesvårt att få tag i folks nummer. När Anja väl ringde till Dennis blev hon arg när han skulle till sin morsa. -Du ska väl inte vara där hela livet heller? 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj vilka vackra vinterträd!
Grötkokning kan jag förstå, men snökokning låter typ omöjligt. Om det inte är så att man ska dricka vattnet som blir när man kokar snön :-)

Telefonkatalogen... Ja, när jag tänker efter så minns jag att det fanns såna i förhistorisk tid... ;-)

Svar: Det har varit ett par sagolikt vackra dagar här med gnistrande snö och sol. :-) Snökokning har jag inte hört talas om tidigare, men tomtarna kan! ;-) Det lustiga är att vi hade telefonkataloger i Hedemora men att det inte fanns i Smedby/Norrköping. Jag minns katalogerna med fullständiga personnummer, varför vi nu hade det. En kille jag var kär i hade 7118 som sista. :-) Jag lärde mig alla uppgifter och kunde länge telefonnummer som jag aldrig vågade ringa... ;-)
Ylva

2021-12-28 @ 09:50:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0