En bra dag

Vad gör man en sådan här vacker dag? Maken testade sin nya motorsåg.
 
Jag cyklade till McDonalds, Biltema och Dollarstore. 
 
De har så god glass med salted caramel nu! 
 
På kvällen sammanstrålade vi hemma, lagade köttgryta och tittade på melodifestivalen, men maken kom plötsligt upp med idén att vi skulle gå och stödköpa några drinkar på puben Bryggeriet så då gjorde vi det i väntan på att grytan skulle koka färdigt. Jag har knappt varit ute på ett år och blev väldigt uppspelt. Bartendern gör goda drinkar och jag fick en med choklad och en med hallon. 
 
Ur dagboken 910206: Jag behöver inte skriva matteprovet. Börje sa att det är lite svårt när det ska vara 120 minuter. Hillis berättade glatt att NT har prov imorgon och jag kanske kunde skriva med dem? Nära knytnävsslag där. -Vill du inte skriva? Förlåt. Sen gick han och kände på mina muskler på väg till pennvässaren. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket trevligt initiativ att stötta puben :-)

Bra förslag av Hillis där! Eller kanske inte...

Svar: Vi stöttar svåger Roger, alltså Kalles kollegas svåger, som vi känner. Nej, det var ett dåligt förslag och jag har konfronterat honom så här trettio år senare. :-)
Ylva

2021-02-07 @ 09:49:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilket bra förslag innan maten blev klar!

Svar: Ja, då fick grytan stå och puttra extra länge så att den blev ännu godare. :-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0