Åska

Det blev inget skrivet igår för det åskade och haglade och regnade något alldeles förfärligt! Men före det cyklade vi till Café am Park i älgparken och åt glass och efter körde vi in till stan och cyklade till vänner som bjöd på grillmiddag, mycket roligt att få ses alla fyra igen och vi kan inte minnas när det var senast. 
 
De har öppnat en glasshörna på cafét, det är ju fantastiskt att ha detta en halvtimmes promenad eller en kvarts cykling bort! Dock var det för många tyskar och danskar (nästan alla utom vi) och de är lite för gränslösa i sitt beteende för att det ska passa oss, så vi gick aldrig in i älgparken. De verkar tro att det är helt fritt att trängas i Sverige nu! 
 
Ett nytt oväder är på gång så jag ska snart stänga av datorn igen. 
 
Ur dagboken 910727: Rocktåget började med Niclas Strömstedt. Han sjöng för sakta och sjöng inte ens sin bästa låt: Någon tycker om dig. Det var lite synd. Lena PH var dålig men Tomas Ledin var väldigt bra. 
 
Ur dagboken 910728: Vi har tagit reda på att det går att ta sig både ut och in genom källarfönstret. Hade inte mangeln stått där vet jag inte om det hade gått. Vi rev oss förbannade. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Visst är det trevligt att träffa lite folk igen. Nöjeslivet hur ju inte blomstrat.

Svar: Det är så roligt att kunna ses igen och vännerna har haft corona så de känns säkra att träffa.
Ylva

2021-07-28 @ 15:28:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Tony

Smarrig glass. Det har åskat rejält även här i Sjuhärad.

Svar: Mycket gott! Hällregnen verkar vara på väg till Norrland nu.
Ylva

2021-07-28 @ 18:03:56
URL: http://kulturinatur.blogspot.com
Postat av: Ami

Härligt med grillkväll hos vänner.

Svar: Ja, det har vi längtat efter att kunna ha!
Ylva

2021-07-29 @ 11:24:42
Postat av: lisa

Vad god glassen såg ut :) Ja här har det regnat och åskat en hel del också. Hoppas inte sommaren är slut nu.
Kram

Svar: Glassen var jättegod! Vi fick nästan översvämning i källaren hemma, men lyckades rensa ut löv ur en brunn så att det rann undan, men kommunen har inte fixat det som de borde ha gjort sedan förra översvämningen så det är många som fått översvämning hemma.
Ylva

2021-07-29 @ 12:31:14
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Du åt glass??? Jag tror aldrig att jag har blivit så överraskad i hela mitt liv! ;-)
Älgparken skulle jag inte ha velat missa. Älgar hör till mina favoritdjur - dom har så mjuka näbbar :-)

Vilken var Strömstedts bästa låt? Fågeln som han begravde kanske, eller möjligen "Snabbköpskassörskan"?
En kompis-kompis till oss bodde i samma hus som Ledin på Östermalm. Varje julafton ringde han på dörren, sjöng en sång och gav bort en flaska champagne. Jag var väldigt ledsen att jag bodde i Sollentuna, dit åkte han aldrig ;-)

Haha! Jag hade också en mangel innanför källarfönstret, men försökte aldrig ta mig in den vägen :-D

Svar: Jag åt glass! Det är såklart en enorm chock för alla. :-) Vi som bor nära älgparken har blivit lovade att få gå in gratis, men jag vet inte om det längre gäller. Den bästa låten med Strömstedt trodde jag var Om, denna låt hade jag totalt glömt bort. :-) Coolt med Ledin som gick omkring och sjöng för grannarna! Det var ett otroligt litet fönster så jag fattar inte hur vi lyckades ta oss in/ut där! :-)
Ylva

2021-07-29 @ 18:27:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0