Fira födelsedag

Nytt försök eftersom det var fruktansvärt segt att ladda ned bilder till bloggen igår. 
 
 
Vi firade makens födelsedag igår i vårt traktorgarage. Det är ganska stort men maken säger att det är för litet och traktorn har aldrig stått där utan det brukar mest vara båtar och allt möjligt annat... Traktorn står under ett tak utanför och i sommar ska vi kanske ha garagebio här. Han får bygga vad han vill, jag litar på att det kommer till användning. 
 
När jag fyller år vill jag gärna gå ut och äta men när maken fyller brukar han få laga mat själv för han gillar att grilla. Det blev fläsk med fläsk; baconlindad fläskfilé, jättegott! 
 
Ur dagboken 910710: Stannade och åt våfflor på Hans Sheikes fik. Det var svårt att få pappa att hålla tyst. 

Kommentarer
Postat av: Tony

... så den mannen serverade inte bara "natursmisk", han gräddade våfflor också.

Svar: Jag vet inte om det var han som gräddade våfflor, men vi såg honom och två av hans kvinnor utanför cafét. Det satt mystiska föremål som piskor på väggarna och det var det pappa pratade om...
Ylva

2021-07-10 @ 15:25:19
URL: http://kulturinatur.blogspot.com
Postat av: znogge

Det lät inte fell alls och jag brukar välja att ha kalas hemma också.

Svar: Mamma brukar säga att det inte är värt att gå ut och äta när hon kan laga godare mat själv. Så är det inte för mig, men maken är duktig på att laga mat. :-)
Ylva

2021-07-10 @ 20:04:43
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg ut som ett väldigt trevligt firande med god mat :-)
Intressant idé med en garagebio!

Det var (delvis) tack vare Hans Sheike som Anders fick sitt första datajobb. Sheike var inte bara piskare och våffelgräddare, han var grafolog också. Anders fick göra ett sånt test när han sökte jobbet och det var Sheike som granskade det :-)

Svar: Det var väldigt trevligt och gott! Vi har kört garagebio förut och det är mysigt. :-) Haha, det är en galen kändispoäng, det var ju grafolog han var känd för först, den ende jag vet. Kanske var han duktig. Det måste ju ha varit helt rätt att Anders fick jobbet!
Ylva

2021-07-11 @ 09:59:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag har en till "Lassie" på Hans Sheike:

En kollega till mig på ett av mina datajobb sköt in en puck genom ett fönster hos Hans Sheike. :-D

Svar: Hahaha! Det är fruktansvärt roligt! :-)
Ylva

2021-07-12 @ 10:05:23
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0