Jakten på skor

Jag hoppas att min jakt på skor som jag kan gå i utan strumpor och utan att få skoskav/blåsor är över för tillfället. 
 
För länge sedan hade jag ett par jättesköna Riekersandaler och nu har jag äntligen hittat ett par liknande. Jag har långa men liksom låga fötter så sandaler brukar ha remmar som är för stora, men tricket kanske är att köpa mindre skor (dock måste de ju vara lagom långa) och nu köpte jag 39 fast jag brukar ha 40/41. Sulorna är mjuka och remmarna sitter fast ordentligt. Dessutom är de fina, det brukar bekväma skor inte vara. 
 
Julibilden i vår fotokalender från 2013 (som vi har uppe nu) är med maken och hans mormor som dog för några år sedan. Jag tycker om kortet för att de är söta och lika varandra. 
 
Men titta, hennes fina blus är ju lik min midsommarklänning, som maken sa! Se tidigare inlägg. En del säger att vi också är lika varandra, men jag kan inte se det. 
 
Ur dagboken 910702: Klockan två kom Wageners och jag åkte med dem till Bad Pyrmont. Marit och jag vill verkligen bo i det rosa slottet. Suveränt ställe! 
 
Jag googlade Bad Pyrmont som har ett  oerhört vackert slott.
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kaka söker maka ;-)
Riekers skor blir man sällan besviken på. Har funderat på att beställa liknande.

Svar: Ja, och man formas efter varandra. Vi har ganska samma inredningsstil till exempel. Jag har tyvärr ett par andra Rieker som inte alls har lika skön sula. Skulle aldrig våga beställa skor utan att prova.
Ylva

2021-07-02 @ 20:40:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Tony

I ett bra och långt äktenskap tycker jag mig se hur paren liksom blir mer och mer lika på många sätt även utseende. Hos oss kan jag se att vi ibland blir lite för lika färgmässigt på kläder. :-)

Svar: Ja, och allra roligast är det med folk som ser ut som sina hundar. :-) Jag märker att jag tar efter vissa saker som min småländske man säger, och som jag aldrig har sagt förut och hemma i Dalarna.
Ylva

2021-07-03 @ 06:54:45
URL: http://https://kulturinatur.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Snygga dojor! Hoppas du slipper skavis, jag tycker man alltid får det av nya skor oavsett hur sköna dom känns från början...
Jättefin bild på maken och hans mormor! Jag sa ju att hon säkert hade fina klänningar också, även om just det där var en blus :-)

När jag såg slottet blev jag himla sugen på att bo på ett Parador snart igen :-)


Svar: Det är hopplöst med skor, särskilt på såna varma ställen som där ni bor (rim!). Makens mormor hade mest fula klänningar... Ja, då ser jag fram emot flera inlägg från fina paradorer framöver. :-)
Ylva

2021-07-03 @ 09:31:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Fina sandaler. Hoppas de inte bråkar med dej och ger dig blåser och sår.
Maken och mormor är verkligen lika varandra och det tycker jag att ni två är också.
Skön lördag!

Svar: Ja, nu hoppas jag verkligen att dessa sandaler ska funka för det är så tråkigt att ha strumpor på sommaren! Lustigt att du tycker att vi är lika, men vi har varit ihop så länge så man kanske blir lika med tiden. Ha det fint!
Ylva

2021-07-03 @ 10:57:42
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Så fin bild på maken och mormor. Och snygga sandaler

Svar: Visst är de söta! Tack, det är banne mig inte lätt att hitta fina sandaler som passar till mina fötter!
Ylva

2021-07-05 @ 16:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0