Ullared

Nu har jag kommit hem efter två nätter med mitt gäng i Ullared, väldigt rolig semesterresa fast det låter som en mardröm för mig egentligen...
 
Vi hyrde en bastuflotte och jag tycker inte om att basta heller, men det var jättekul och jag satt mer utanför än inne i bastun. 
 
Här är vår stuga och väninnans nya Amasonblå Volvo (hennes son jobbar på Volvo och fixar bra rabatt). 
 
Jag bodde på loftet så det var lite ångest över att gå upp och kissa på nätterna, men det gick bra. 
 
Nu är jag hemma igen och har varit ute med träbåten på Bolmen, helt underbar kväll! 
 
Ur dagboken 910714: Vi åkte upp bland Galdhöpiggar och Glittertindar på en av Europas högsta bilvägar. Tyvärr blev det regn och dimma högst uppe men det var människor som åkte skidor där. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Härligt att det blev en lyckad tur! Tack för tipset om bokhandeln. Den ska kollas upp!

Svar: Ja, det var så roligt! Jag ska också kolla upp bokhandeln senare, nu har jag semester. :-)
Ylva

2021-07-15 @ 07:36:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

uff..jag hade inte tordas sova på loftet, höjdrädd :)

Svar: Jag sov hellre på loftet än i överslafarna på våningssängarna för de hade inga räcken...
Ylva

2021-07-15 @ 13:48:46
Postat av: Ama de casa

Vilken härlig resa ni fick! Fast den där stegen... Undrar om jag inte hade tagit med mig en potta upp ;-)

Hmm... Jobbigt att möta skidåkare på dom högt belägna bilvägarna... ;-)

Svar: När det står i informationen att stugan har sex bäddar talar de inte riktigt om att fyra är högt upp... Mycket jobbigt att möta skidåkare om det är regn och dimma. :-)
Ylva

2021-07-15 @ 17:35:46
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0