Bad i ån

Idag blev det badpremiär i ån Lagan, eller Lagaån som de säger här, kanske för att inte blanda ihop det med samhället Lagan. 
 
Det är brunt men var skönt i vattnet. 
 
Jag simmade nästan över till andra sidan men där var det ett rör där det rann ut vatten som luktade illa, så jag simmade inte in till kanten... Nästa gång jag vill bada inne i stan går jag till ett annat ställe ovanför kraftverket. 
 
Jag luktade på vår jasmin när jag kom hem, som kontrast till den skitiga ån. Den är stor och fin och snart kommer parkförvaltningen att skicka klagobrev och be mig se över min häck och ansa min buske som de gjorde en gång. 
 
Vackra blommor. 
 
Ur dagboken 910629: Rundtur i Öst-Berlin. Brandenburger Tor där man kan köpa eine kleine Mauer och en Trabant. Sen fick vi cirka två timmars fritt och det blev nästan paniskt bumlande. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Bad i å känns inte som något för mig och speciellt inte om rör är inblandade!

Svar: Det verkar dumt att åka från ett kristallklart hav för att bada i en brunslammig å...
Ylva

2021-06-30 @ 09:00:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Härligt att kunna bada i ån.
Fin jasminbuske. Jag har en här hos mig i Spanien, men den är mycket mindre och blommorna är också små. Luktar så gott.
Ha det bra!

Svar: Ån rinner genom stan och det är bra att ha någonstans att bada i närheten, fast oftast badar jag i vår damm vid stugan. Visst luktar jasmin gott! Ha det fint!
Ylva

2021-06-30 @ 10:55:11
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Rätt att förflytta dig uppströms från kraftverket.
Jasminen är helt underbar! Fast jag tycker att parkförvaltningen var rätt fräcka när dom anmodade dig att "se över din häck och ansa din buske" :-D

Bumlande? Åt ni godis paniskt, eller? Verkar nästan så med tanke på svaren jag fick av Google...

Svar: Det finns ett ställe där vi brukar lägga i plastbåten och där de nu hyr ut kajaker en bit upp i ån, där är det nog friskare vatten. Mycket fräck parkförvaltning, tycker jag! Jag fick fram att bummeln betyder promenera. Men bumling är ju en godis. :-)
Ylva

2021-06-30 @ 12:45:37
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0