Kö till Gästis

Jag minns inte hur det var före corona, men nu för tiden är det kö utanför Gästgivaregården vid lunchtid. 
 
Det ser lustigt ut när det är kö över hela torget. 
 
Jag skulle inte ens luncha utan stod i kö för att boka en annan grej. 
 
Ur dagboken 910615: Kati har en kille som är skitsnygg. Han och jag åkte och hämtade Marit. Han har varit i Sveg och lagat en Volvo amason med en dansk kompis. Vi åkte till Hannover. Kati och Jochen, eller vad han heter, bestämde en mötesplats och sen gick vi åt olika håll i två timmar. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så irriterande att behöva köa då...

Svar: Det tog tjugo minuter men jag hade ingen brådska.
Ylva

2021-06-15 @ 21:10:48
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hmmm... Stod i kö för att boka en annan grej... Jag gillar inte klipphängare, det vet du väl? ;-)

Jag antar att ni gick åt olika håll, fast tillsammans :-)

Svar: Eftersom jag hatar att ringa står jag hellre i kö i tjugo minuter för att boka saker. Oj, vad jag får extra motion av att cykla och gå runt och boka allt möjligt! Jag var tvungen att svara Lena här så jag får väl svara dig också fast jag tänkt vänta; jag bokade bord till pianobar på fredag så det kommer nog i ett inlägg på fredag eller lördag. :-) Jag och Marit gick tillsammans, det hade varit en dålig idé att släppa mig lös ensam i Hannover för då hade jag försvunnit...
Ylva

2021-06-16 @ 09:55:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag tycker det är bra att det köas ute så mycket som möjligt, ser vid vårat kondis vid lunchtid att det köas och en eller två i taget är inne och handlar.. det tar ju inte längre tid att köa med 2 meter mellan än att trängas inne :)

Svar: Det är absolut bättre att köa utanför och ofta går det fort. Gästis är populärt, jättefint både ute och inne!
Ylva

2021-06-16 @ 10:15:08
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Där har jag ätit lunch med en bussgrupp på väg från Tyskland till någonstans i Sverige. Inte så längesedan, ca 15 år sedan.
Man kan ju undra vad du köar till?!
Ha det bra!

Svar: Vad kul att du varit på Gästis! I normala tider är det många busslaster som rastar här och jag brukar rekommendera det till förbipasserande. Jag bokade bord till på fredag. Ha det så bra!
Ylva

2021-06-16 @ 11:04:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0