Sol och bad

Idag har jag legat vid och i dammen i tre timmar, sedan kom maken och sa att jag inte kunde ligga längre där längre för jag höll på att bli lila. Det var överdrivet, men lite bränd blev jag. 
 
Vi släppte ut hönsen som bor i ladugården och då gick tuppen in med ett par hönor i en annan bur där det var lite skugga. 
 
Det här är ett varmt får, man ser att de inte mår riktigt bra när öronen börjar hänga.
 
Ett av fåren hittade in i vindskyddet där det är lite skugga, troligen för att maken skrämde in henne där igår när hon låg ute i solen... 
 
Här låg jag på bryggan när det var över 30 grader vamt och 25 i vattnet. 
 
Maken tyckte att det var läge att såga ned ett litet träd. Sågen försvann på ett mycket märkligt sätt och han var tvungen att gå och hämta en annan. Han sa att han lagt ned den bakom sig för att komma ihåg det... 
 
Ur dagboken 910620: Jag köpte lite alkoholhaltiga drycker. Vad stolt jag blir. Hon (kassörskan) frågade om jag var arton och det var jag ju så det gick bra. Malibu, champagne + nåt konstigt till farsan. 
 
(Jag var bara 17 men de kollade inte leg i Tyskland.)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ser skönt ut där på landet! Men kanske dumt att såga ned träd när det verkar vara skugga som behövs... ;-)

Visst blev man nöjd när man kunde köpa ut eller komma in på ställen där det var åldersgräns. Nu är det lite tvärtom... :-)

Svar: Den busken har mest varit skydd för fiskar men det finns en annan buske vid dammen nu och dessutom vill vi ha sol på bryggan. :-) Ja, det var en kul känsla att kunna köpa alkohol när jag var 17 och är kul att få visa leg på Systemet nu. Det hände faktiskt för inte så länge sedan. :-)
Ylva

2021-06-22 @ 10:01:22
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0