Dålig hemmafru

Jag jobbar 60% och är dålig hemmafru på 40%. (Nu jobbar jag dessutom  hemma vissa dagar.) 
 
Duntäckena är för stora så jag förstår inte hur det är tänkt att de ska få plats i påslakanen. 
 
Jag städar på  toan en gång i veckan men spegeln är alltid smutsig för maken kan inte borsta tänderna utan att stänka på den... 
 
Jag har väl annat att göra än att sköta hemmet, gå på massage till exempel. 
 
Ikväll var maken på möte med vägföreningen i Runkarp så jag behövde inte laga mat, när jag är ensam blir det gärna potatisbullar. 
 
Jag såg till att de här fick mat och vatten, de är som bebisar brukar; äter och bajsar. 
 
Ur dagboken 910322: Gick genom högstadiet. Såg Mr Dreggel, inget roligare. Man känner sig vuxen när man går igenom. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det lät väl som en bra balans i tillvaron tycker jag :D

Svar: Jag lever lyxigt och jobbar 10-15, mycket nöjd med det. :-)
Ylva

2021-03-22 @ 20:54:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Tycker du sköter dina sysslor med bravur :-)
Oj vad snabbt dom växer, dunbollarna!

Mr Dreggel lät inget vidare...

Svar: Vad skönt att ha en annan hemmafru som stöd! :-) Ja, alla får mat och sömn så det går ingen nöd på oss. Mr Dreggel var en kille som gick i sjuan när jag gick i nian och som stirrade på mig. :-)
Ylva

2021-03-23 @ 09:51:07
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: lisa

Jaså du har också en make som stänker på spegeln haha :)
Tycker du verkar vara en väldigt bra hemmafru på 40 %. Du har ju inte bara hemmet utan djuren också att sköta :)
Är så avis på dig som har dom där små sötnosarna. Dom är ju helt underbara. <3
Kram

Svar: Haha! Det är så irriterande med de där spottande männen... Ja, nu har vi ju sjutton bebisar hemma som ska ha mat och vatten. Visst är de fina! <3 Kram!
Ylva

2021-03-23 @ 14:57:28
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0