Cykeltur

Då tar jag gårdagens blider idag i stället, eftersom bloggen inte ville låta mig ladda ned fler bilder igår. 
 
Jag gjorde en så himla konstig cykeltur igår. Först hade jag medvind så jag cyklade banvallen till Kånna på rekordsnabba tio minuter, men sedan vände jag och tog gamla riksettan hem i motvind och hela rundan tog en timme. Här ser ni den raka, tråkiga vägen. 
 
Här undrar vi varför de byggt en ny stenmur och gjort en stor sandplan. Det står att det är en ställplats för husvagnar, men då verkar det dumt att ha en mur så att man inte kan parkera där...
 
Ur dagboken 910503: Jag, Marit, Emma och Åsa tänkte gå på nattöppet. Det var öppet till sex och vi gick ut vid åtta. Köpte glass på Zackes. 
 
(Det var ett konstigt nattöppet även för en småstad en fredagskväll.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Sådana raksträckor är inga roliga cykelvägar. Skumt med muren faktiskt och lite onödigt att avdela så.

Svar: Tråkig väg, men den fina grusvägen jag brukar ta på hemvägen är nygrusad och jobbig att cykla på. Vi får se vad de hittar på vid den mystiska muren.
Ylva

2021-05-03 @ 21:01:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det är alltid lite oroande när det går för lätt när man åker iväg. Ungefär samma som när man åker långfärdsskridskor. Inte alltför sällan hände det att Anders fick bogsera mig tillbaka ;-) Din väg du cyklade på såg faktiskt inte alls så munter ut...

Frågan är bara - stannade ni till klockan sex, klarade ni ens av att vara ute tills efter midnatt? ;-)

Svar: Jag kände att jag hade medvind i alla fall, ibland tänker man inte ens på det och så blir det jättejobbigt när man vänder... Haha, ingen bogserar mig när jag cyklar.
Vi var några som var vakna till halv fyra på morgonen hemma hos oss och tittade på Alien. :-)
Ylva

2021-05-04 @ 10:05:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0