Kängor, påskägg och pannkaka

Jag har äntligen kommit mig för att putsa kängor, som jag tycker är tråkigt, och några ska plockas undan till vintern. 
 
Det visade sig att jag har sex par svarta kängor. Några håller på att gå sönder och så köper jag nya utan att slänga de gamla. Några kan man bara ha när det är torrt eftersom sulorna är spruckna och några kan man ha när det regnar eftersom de redan är trasiga i skinnet/plasten. 
 
Om man har höns får man ge bort påskägg året runt. Jag har en gammal vän och kollega från kommunbiblioteket och vi kallar varandra för biblioteksråttor. Hon fyller 83 och ska få en krok med en mus på. 
 
Idag blev det en månlandningspannkaka. 
 
Ur dagboken 910505: Fick man sova ut? Nej. 6.40 gick jag upp. Vidrigt! Första matchen i Lugnet Cup spelade vi klockan nio. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var en rejäl samling minst sagt! Välskötta verkar de också vara :D

Svar: De är välskötta en gång om året... Jag köper nog inga nya till vintern. :-)
Ylva

2021-05-05 @ 21:06:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det gäller att ha skor för alla tillfällen :-)
Dina pannkakor har alltid så skojiga former. Nu blev jag sugen på att laga fläskpannkaka igen. Eller snarare blev jag sugen på att ÄTA det, men då lär man ju behöva laga också.

Oj! För en som "brukar" sova långt in på eftermiddagen måste ju den uppgången ha varit rena rama chocken :-D

Svar: Ja, jag som inte ens är särskilt intresserad av skor har massor! Får nog behovspröva lite mer och inte handla bara för att det är billigt...

Ja, ugnspannkakor får fantastiska former! Det här receptet är jättelätt och ska bara stå tjugo minuter i ugnen.


Det var gräsligt att gå upp så tidigt och jag spelade dåligt...

Ylva

2021-05-06 @ 10:08:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad tjatig jag blev. Sorry!

Svar: Haha! Jag blev lite besviken när det inte var fem olika personer som kommenterat. ;-)
Ylva

2021-05-06 @ 10:08:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Oj, det var många svarta :) Men, har man plats är det praktiskt att ha till olika tillfällen

Svar: Plats och plats, det ligger skor/stövlar i tre lager i vår walk in closet... ;-)
Ylva

2021-05-06 @ 13:43:06
Postat av: Celine

Haha ja jäklar du behöver då inga fler svarta kängor!

Svar: Nej, inte än på ett tag, hehe...
Ylva

2021-05-06 @ 21:20:21
URL: http://nouw.com/celinelundqvists

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0