En gammal telefon

Jag har funderat på hur folk gör när de säger att man inte ska ha mobilen i sovrummet och så lyssnar de på poddar och allt möjligt när de ska somna. Nu fick jag veta att det går att använda en gammal mobil utan SIM-kort och köra den på wifi. Här var sömnskolan till hjälp och vi ger varandra tips. Jag plockade fram min gamla mobil som det inte är något fel på, förutom att minnet blev fullt, och lyssnade på podden Somna med Henrik igår och minsann slumrade jag till efter ett tag. 
 
En bild från årets sista båttur den 10 september. Mhm, så kan det också se ut i det här landet, det har jag nästan glömt...
 
Ur dagboken 911109: Vi plockade upp Emma och åkte till Sandviken på distriktsmöte. Det skulle ha börjat nio men eftersom inte vi hittat dit före tio blev det försenat. Det var ungefär 20 Amnestymedlemmar där. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Smidigt att det fungerade om du inte vill ha din vanliga telefon i sovrummet!

Svar: Ja, jag tycker att jag klarar att ha en sådan telefon i sovrummet. Min vanliga har jag inte ens på samma våning när jag sover.
Ylva

2021-11-09 @ 22:00:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vi (okej Anders...) har ställt in våra mobiler på ljudlöst mellan klockan 23 och 08. På så vis håller dom tyst på natten och vi störs inte av spam som har en tendens att komma mitt i natten. Det funkar det med.
Skönt ändå att du fick ett bra tips där som kunde hjälpa dig.
Bilden är helt underbar!

Snällt att skjuta upp matchen istället för att låta Sandviken vinna på walk-over!

Svar: För mig är det svårt att låta bli att kolla sms, insta och facebook om jag har mobilen i samma rum, men på den gamla kunde jag ta bort apparna. När man har telefonskräck är det den bästa sortens telefon som finns, en som inte går att ringa till eller från. :-)
Det var en så fin dag på sjön och jag minns att jag tänkte att vi fick tanka sommar då.

Det var inte en match utan ett amnestymöte och konstigt att de sköt upp det! :-)
Ylva

2021-11-10 @ 09:39:02
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0