Gardell och Pär Lagerkvistpriset

Idag åkte jag till Växjö och såg när Jonas Gardell tog emot Pär Lagerkvistpriset. 
 
Han är på turné med sin show och ska uppträda på Växjö konserthus imorgon och då passade det bra med ett besök på stadsbiblioteket idag. En intressant sak var att ett barnbarn till Lagerkvist, som är medlem i Pär Lagerkvistsällskapet, också var där och berättade. 
 
Vi tittade in på Växjös nya saluhall, men var inte alls imponerade; det var litet, kallt och luktade fisk...
 
Desto mer imponerande var nya Top Notch Bakery. Kakorna såg så goda ut så jag kunde inte välja bara en utan tog en tartelette och en chokladbiskvi, båda med brynt smör. Fruktansvärt goda! 
 
Ur dagboken 911104: Jag vaknade halv åtta av att det ringde. Blev livrädd för det kändes som om det var mitt i natten. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken intressant och givande dag. Det där är inte min bild av en saluhall men kakorna såg desto bättre ut. Bra att du tog två för kan man inte välja så kan man inte.

Svar: Ja, det var mycket lyckat. Nej, jag tycker nog att en saluhall ska vara större än så... Jag hade tänkt ta en smörgås och en kaka men så blev det som det blev. :-)
Ylva

2021-11-04 @ 21:28:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

En givande utflyktsdag alltså :-) Mina goda biskvier som jag fick av Jörgen när jag fyllde år är slut sen länge, jag saknar dom...

Halv 8 kan verkligen kännas som mitt i natten, speciellt vid den här tiden på året när det är så mörkt.

Svar: Mycket god dag! Mmm, biskvier, du får säga att du firar hela året! :-) Halv åtta är väldigt tidigt och fortfarande blir jag livrädd om någon ringer på morgonen. (Inte för att jag har mobilen på samma våning när jag sover, men ändå.)
Ylva

2021-11-05 @ 09:51:57
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0