Italienska palatset

Jag fick väninnan att köra en omväg igår för att vi ville titta på det pampiga Italienska palatset i Växjö. 
 
Det är en gammal psykatrimottagning som numera är konstnärskollektiv. 
 
Vi vågade inte gå in av rädsla för att bli inspärrade, det stod Region Kronoberg på dörren, så något psykrelaterat har de nog fortfarande där. 
 
Men här ligger det ett litet café som var stängt, dit måste vi åka igen! 
 
Ur dagboken 911108: Följde med Marit till polisstationen och hämtade kultcykeln som vi hittade i Backa i somras. Sen åkte vi hem till mig. Har tittat på TV. Kosmopol har börjat igen och MTV finns alltid. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ha ha, ja det var kanske säkrast att stanna utanför då men caféet vågar ni säkert besöka vid tillfälle :D

Svar: Jag och Fikadrottningen kommer alldeles säkert att våga oss till cafét! :-)
Ylva

2021-11-08 @ 21:26:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Verkligen en pampig byggnad, väl värd en omväg. Synd bara att caféet inte var öppet.

Okej, då antar jag att ni fick den där kultcykeln eftersom ingen verkade ha gjort anspråk på den? Bättre
"vinst" än en dammsugare om du frågar mig ;-)

Svar: Mycket fin byggnad som jag tycker lyckats med att inspireras av ett italienskt palats. :-)
Jag minns inte alls den där cykeln så jag antar att Marit hade den och att den inte gick så himla bra... Men klart bättre vinst än en dammsugare! :-)
Ylva

2021-11-09 @ 09:28:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Typiskt att cafeet var stängt, men då får ni anledning att åka dit igen :)

Svar: Ja, då, det känner vi att vi vill göra på våren. :-)
Ylva

2021-11-09 @ 10:49:48
Postat av: Ami

Så synd att caféet var stängt.

Svar: Ja, det såg så mysigt ut! (Visserligen var vi på väg hem efter en fikatur, men något litet hade vi kunnat få i oss.)
Ylva

2021-11-09 @ 11:45:44
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0