25-årsdag

Idag är det 25 år sedan jag träffade maken för första gången. Eller i alla fall fick jag se honom på en nattklubb i Härnösand, men så var jag blyg och satt och tittade på honom hela kvällen innan jag vågade fråga om vi skulle dansa tryckare efter midnatt. Men jag räknar från den 26 oktober för att det känns bra symboliskt att det är min förre pojkväns födelsedag. 
 
Jag har klistrat in denna händelse i en klippbok. Det blev lite trassel där med små lappar, för han skrev först upp mitt telefonnummer och gav lappen till mig... Jag har tydligare minnen än vad han har från den kvällen för han och hans lumparkompis hade haft hot shotrejs. 
 
Han hade ju inte tänkt ringa mig, men jag sa "Ring mig imorgon, annars går jag hit och skriker". När han inte ringde gick jag till fartyget men där hittade jag inte honom. Jag gick ombord på fartyget, som normalt sett hade vakt, hittade till slut ett befäl och skrev ett meddelande och satte upp på deras anslagstavla! Då ringde han och jag och väninnan fick en utlovad rundvandring på båten. "Jag vill se mer av din hytt!" sa jag och väninnan fick gå hem. Till slut sa Kalle att jag också måste gå av båten eftersom de skulle åka till Finland dagen efter. 
 
Ur dagboken 961026: Ut på kvällen. Dansade med Kalle från Ljungby. Var och såg deras militärbåt. Söt pojke! Mmm.
 
Ur dagboken 911026: Maria kom hit. Vi kom fram till att vi skulle försöka ta oss in på Stadshotellet med artongräns och Midi, Maxi och Efti. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ha ha, ibland är det verkligen viktigt att veta vad man vill och stå på sig :D
Grattis till er båda!

Svar: Jag var envis där. Jag hade inte tänkt träffa någon i Härnösand för det är långt från Hedemora och så var han från Ljungby som är ännu längre bort! Tack!
Ylva

2021-10-26 @ 21:44:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: En vanlig man

Fin och kul berättelse. Grattis till er.

Svar: Ja, det var ett roligt sätt att träffas på. Tack!
Ylva

2021-10-27 @ 06:39:24
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till er båda! Vilket härligt sätt ni träffades på :-)

Det märks även i dagboken att du fattade tycke direkt :-D

Och du... Du missar väl inte att det är Internationella skolbiblioteksdagen idag? Grattis även till den :-)

Svar: Tack! Det var ett lustigt sätt vi träffades på. Jag tyckte att han var så himla snygg, så ytlig får man vara när man krograggar, och var tvungen att be om en dans. Sedan förvann visst blygheten. :-) Jag har koll på skolbiblioteksdagen, men jag är imponerad över att du har det! Tack!
Ylva

2021-10-27 @ 09:17:09
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0