Dagsljuslampa

Jag hör dåligt och brukar ibland kunna gissa vad folk säger, men inte alltid. Igår blev det fantastiskt konstigt på puben:
 
Barägare: Ni kan slå er ner.
Jag: Stefan Löfvén?
Barägare: Stefan Löfvén! Slå er ner, säger jag! 
 
Idag är makens företag Sysmec på ett helt uppslag i tidningen Smålänningen. roligt! 
 
Jag har köpt en dagsljuslampa, som ska vara bra om man har sömnproblem och mot vinterdepp. 
 
Visserligen är det ännu ljust när jag går upp, men snart kommer det att bli mörkt. Idag var det ett mystiskt dis på morgonen. Här bygger de ett stort hus mitt i centrum, det blir intressant att se hur det blir. 
 
Ur dagboken 911008: Åkte till T-centralen, vilken inte var synonym med tågcentralen märkte vi. Kutade runt och tittade i affärer. Har egentligen inte köpt så mycket men det kostar att äta. Köpte ett par jeans för 50 kr. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ha ha! Det där var ju nästan komiskt. Hur kunde du få det till Löfvén? Hoppas du förstår att jag skrattar med och inte åt. I restaurang- och pubmiljö kan det vara svårt att höra vad folk säger för akustiken kan vara dålig.

Svar: Haha! Det var ju jätteroligt! Han blev lite förvånad, barägaren... Nästa gång får jag fråga efter Magdalena Andersson. :-)
Ylva

2021-10-08 @ 15:50:08
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag hör också dåligt och tinnitusen gör det inte mycket bättre. Visst kan det bli tokigt ibland!

Kul med uppslaget - grattis till maken och uppslaget!

Ett par jeans för femtio spänn lät som en bra affär :-)

Svar: Har du tinnitus, vad jobbigt! Ibland får man ha bra fantasi när man ska gissa vad folk säger... Ja, det var kul för Sysmec att de fick så stor plats. Det måste ha varit billigt med 50 kr för ett par jeans i Stockholm även för trettio år sedan. :-)
Ylva

2021-10-08 @ 18:50:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Oh, här sitter jag och skrattar åt konversationen mellan barägaren och dig. Det kunde blivit värre och du hörde att han sa att du skulle slå ner Stefan Löfvén! Ja, så tokigt det kan bli.
Skön lördag!

Svar: Haha! Ja, det hade blivit svårt om jag tänkt slå ned Löfvén... ;-) Var får jag allt ifrån? Ha det bra!
Ylva

2021-10-09 @ 11:43:52
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Kul att det går bra för makens företag :)

det är inte lätt alla gånger att höra rätt

Svar: Ja, de fick kämpa på i början, men nu har de mer jobb än de hinner med. Nej, man kan inte höra allt. ;-)
Ylva

2021-10-09 @ 18:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0