Valborg

Jag känner mig lite motarbetad. Swedbank har gjort en uppdatering med följd att många fått pengar tagna från sina konton. Jag har ett konto dit jag flyttar över pengar för att det inte ska finnas så mycket att hacka på lönekontot, men nu försvann pengarna från det extra kontot! De har fixat det nu, men det har varit ett stök för många. 
 
Idag skulle jag posta våra deklarationer och vi måste fylla i en extra blankett för jordbruksfastighet. Man kan säkert göra det digitalt, men det lättaste är att göra det på papper. Tyvärr har Skatteverket tagit bort sin brevlåda så jag var tvungen att gå till Willys, köpa frimärke och posta. Tur att de har öppet i förbutken på lördagar. 
 
Ikväll ska vi ha årets stora fest i stugan och elda majbål. Vi kan bli upp till 28 stycken, inklusive fyra barn och en hund. Jag blir stressad av detta trots att jag vet att allt kommer att ordna sig eftersom maken är en fixare. 
 
Ur dagboken 920430: Åkte till Marit och frågade om hon ville följa med till Smacken där jag tänkte äta frukost. Vi åkte dit. Bägare med tre kulor. 

Kommentarer
Postat av: En vanlig man

Trevlig Valborgsfest då!

Svar: Tack! Det blev bra men jag var lite stressad över att det kom så många gäster.
Ylva

2022-04-30 @ 12:19:44
URL: http://vanligman.wordpress.com
Postat av: znogge

Det har verkligen krånglat rejält för Swedbank får man säga. I dagens läge när många inte har kontanter ställer det verkligen till det rejält.

Vilken härlig afton som väntar!

Glad Valborg!

Svar: Man ska visst vara beredd på cyberattacker men det var oväntat att Swedbank själva drog pengar...
Ja, det blev trevligt! Så kul att få ha riktiga fester igen, det var väl tre år sedan en rejäl Valborg i Runkarp. :-)
Ylva

2022-04-30 @ 12:54:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det där datatrasslet på banken ställde verkligen till det för många, tur att det har ordnat upp sig!
Oj! Det är verkligen en hejdundrande fest som ni har på gång. Eller den kanske redan är igång vid det här laget :-)

Glassfrukost minsann, gott!

Svar: Det var dumt av Swedbank att lägga en uppdatering på en lönehelg... Ja, det blev en stor fest! Mm, glassfrukost kanske jag ska ta mig snart igen. :-)
Ylva

2022-04-30 @ 15:31:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Många som blev drabbade av Swedbanks problem.
Mitt konto blev minus, men nästa dag var det okej.
Som tur var behövde jag inte använda kortet dessa dagar.
Hoppas det blev en trevlig Valborg för er!

Svar: Oj, vilken tur att du inte behövde kortet! Jag var glad att jag kunde handla på ICA med ICA-kortet. Tack, Valborg blev fint! Ha det bra!
Ylva

2022-05-01 @ 09:39:41
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

hoppas det blev en fin valborg och att deklarationerna kom fram i tid :)

Svar: Tack, vi hade det bra. Deklarationerna kommer inte att hinna fram till andra maj men strax efter så inget kommer att hända. :-)
Ylva

2022-05-01 @ 19:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0