Kulturkullan

Vecka 51
 
* Läser: Slugger av Torbjörn Flygt. Jag tyckte om Underdog, som är den första i trilogin om skåningen Johan och utspelar sig på 80-talet, men denna tredje del är jättetjock och känns lite seg. 
 
Slugger (inbunden)
 
* Lyssnar på: Epistlar med Albin Lee Meldau på Tidal. EP från 2021. Jag fick höra talas om Albin innan han var känd för en kompis har jobbat ihop med hans pappa, på en bokbuss tror jag. Jag tycker om hans röst. 
 
* Veckans klipp: tapirunge blir kliad
https://www.youtube.com/watch?v=j01ZPBLntvk
 
* Veckans händelse: julafton på lördag.

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag har har läst alla tre böckerna. Dock tyckte jag att den senaste var onödigt omfattande och tjock. Den innehåller måna tillbakablickar som kanske borde kortats ned. Frågan är om slutet inte inbjuder till en fjärde del...

Svar: Kul för dig som känner igen miljöerna. Det var så länge sedan jag läste de två tidigare så jag minns dem inte, men är det mycket upprepning kunde han ju ha kortat ned.
Ylva

2022-12-19 @ 18:46:12
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0