Konstutställning

Igår skulle jag ha gått på bokcirkel men den blev flyttad till idag för att det var flera som kunde då, men jag skulle gå till en kompis på film ikväll och blev besviken över att jag skulle missa cirkeln. Men så blev hon sjuk så jag kunde gå på cirkeln i alla fall. Filmen kan vi se en annan gång. 
 
Vi har cirkeln på biblioteket och jag passade på att titta på utställningen som pågår i konsthallen.
 
Konstnären heter Kristina Claesson och jag känner inte till henne men tycker om tavlorna.  
 
Ur dagboken 920217: Vårt föredrag om flygets historia blev helt vansinnigt. Först sa jag vad jag skulle (totalt röd i ansiktet men jag stammade och darrade inte så mycket) och sen fortsatte Marit. Hon hann inte klart. Timmen tog slut. -Då skiter vi väl i resten. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Även om det var trist att din kompis blev sjuk så löste det sig liksom bra ändå.

Svar: Ja, tråkigt för henne, men jag ville väldigt gärna gå på cirkeln och träffa en gammal kollega så det blev bra för mig.
Ylva

2022-02-17 @ 21:05:30
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Visst är det typiskt att saker och ting som man vill göra har en tendens att krocka. Nu ordnade det sig ju ändå, fast jag hoppas att din kompis har kryat på sig nu.

Räddad av gonggongen där kan man säga. Eller utringningssignalen kanske är rättare (även fast det blev rödkrull under det ordet ;-) ).

Svar: Ja, nu har jag börjat planera igen så nu är det saker som krockar. Min kompis är bara förkyld så det är ingen fara. :-)
Saved by the bell = räddad av utringningssignalen. :-)
Ylva

2022-02-18 @ 12:30:29
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad synd om kompisen som blev sjuk, men jag hoppas inte det var något allvarligt. Och bra att du kunde gå på bokcirkeln

Svar: Hon är bara förkyld och det är tråkigt, men för mig blev det bra med cirkeln.
Ylva

2022-02-18 @ 17:24:33
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0