Mormors veranda

Idag kom jag äntligen till Mormors veranda, ett café i Byholma som ligger tre mil härifrån Ljungby. Ett par kompisar som varit där förut tog med mig. 
 
Cafét har flyttat från Lidhult, men dit hann jag aldrig. Nu ligger det i den gamla fina stationsbyggnaden från tiden när det gick tåg från Halmstad till sjön Bolmen. 
 
Vi var de enda gästerna och det fanns inte så mycket att välja på men jag blev mycket nöjd över kladdkakan och  en stor kopp varm choklad. 
 
Ur dagboken 920105: Vi gick till Becker. Jag sa att vi skulle gå ut ett tag. Jag kom hem halv ett och har inte pratat med mina föräldrar än. Vi satt och pratade, lyssnade på musik, drack te, kittlade Becker, provocerade varandra och hade det riktigt trevligt. 
 
(Jag och två kompisar gick hem till vår före detta volleybolltränare och hängde där till mitt i natten tydligen.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Kladdkaka och varm choklad är absolut inte fel men jag hade velat ha lite vispgrädde till :D

Svar: För mig räckte det med grädde i chokladen men min kompis fick vaniljsås till. :-)
Ylva

2022-01-05 @ 21:04:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg verkligen gott ut det där! Lät som ett väldigt coronasäkert ställe också.

Ja, så kan man ju också tillbringa trettondagsaftonen :-D Hoppas att föräldrarna inte blev alltför upprörda...

Svar: Ja, det kändes tryggt. :-)
De märkte nog inte ens att jag var borta... De sa inget om det dagen efter i alla fall. :-)
Ylva

2022-01-06 @ 09:54:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0