Om skönhetsideal

Idag är jag med i papperstidningen Smålänningen och diskuterar skönhetsideal. 
 
Min  baktanke var att de skulle länka till mig här och på instagram men journalisten sa att hon inte får länka, så det blev ett samtal mer om att jag tycker att man ska se naturlig ut än om mina sociala medier. Jag tycker att det är viktigt att olika sorters kroppar får synas och försöker vara en bra förebild för ungdomar på det sättet. Annars vill jag inte alltid vara ambassadör för kommunen till exempel som man ska vara om man jobbar där... 
 
Intervjun gjordes redan den 16 november, till en serie om skönhetsideal som de väntat med tills nu, och den 19 november var vi på Kanngalan och var uppfixade, så jag var rädd att jag skulle hamna i tidningen två gånger samma vecka och inte låta trovärdig... Fast jag tycker att det är kul att skilja på vardag och fest och sminka upp mig någon gång ibland. 
 
Apropå smink fick jag ett gratisprov av en lystergivande emulsion med spf 30. "Detta är inte en solskyddsprodukt" står det på den... Jag behöver knappast något solskydd nu, men ändå. 
 
Ur dagboken 920113: Jag gick och tog sjuka kort för att få slut på filmen och ge en del till Maria. 
 
(Här antar jag att jag tog kort på någon som Maria gillade och att hon skulle betala för de dyra korten.)

Kommentarer
Postat av: znogge

En sund själ i en sund kropp borde vara det självklara. Alla duger vi!

Svar: Hm, en sund kropp kan jag inte säga att jag har med detta sockerberoende, men jag har gärna sunda värderingar.
Ylva

2022-01-13 @ 21:20:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: En vanlig man

Håller med dig om de sjuka skönhetsidealen idag. Kul med en hel sida i tidningen.

Svar: Det är sorgligt om man känner att man måste pumpa in botox och allt möjligt för att bli fin och sedan ser det inte klokt ut! Ja, där fick jag reklam för mig själv om inte annat.
Ylva

2022-01-14 @ 04:58:41
URL: http://vanligman.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Så du pratade om rumplyft med en BAKtanke? ;-) Synd att dom inte fick länka, det kunde ju ha blivit ett blogglyft :-D
Skämt åsido, dom skönhetsideal som finns överallt idag är rätt läskiga faktiskt. Att åldras och bli rynkig är ju det mest naturliga ändå.

Haha! Även dagboksanteckningen visar på en typ av baktanke :-D


Svar: Jag är bakslug mest hela tiden. ;-) Jag kan förstå om man fixar till någon grej man är missnöjd med, men en del kan inte sluta och gör läpparna större och större till exempel. Det är ledsamt.
Hehe, ja, jag undrar vad jag tog för konstiga kort egentligen... :-)
Ylva

2022-01-14 @ 09:34:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0