Malmöhelg

Jag och Göteborgsvännen har haft en rolig helg i Malmö. 
 
På fredagskvällen tog vi en drink på Steakhouse innan vi gick hem. 
 
Vi hade några projekt vi ville göra och jag kom äntligen till Far i hatten som ligger i Folkets park och drivs av samma ägare som har mitt favoritställe Kafé De Luxe i Växjö. 
 
Eftersom vi är bibliotekarier gick vi och tittade på Stadsbiblioteket som liknar biblioteket Den sorte diamant i Köpenhamn. Kul att de byggt ihop det nya med det gamla. 
 
Vi var uppe i Malmö live sky bar, där Turning torso inte ser så hög ut, och såg solen gå ned i sundet. 
 
På kvällarna hamnar man oundvikligen på uteserveringarna vid Lilla torg, här på La Grappa. 
 
Ur dagboken 820717: Bitte och Rune fick gäster. 
(Farbror Rune och hans familj bodde i Colombia i några år och vi hälsade på dem när de fick andra gäster.) 
 
Ur dagboken 820718: Åkte till Monserate och åkte ett tåg som gick rakt opp. 
 
Ur dagboken 920717: Jag, Marit och Björn gick och skramlade med Amnestybössor på Falu folkmusikfestival i några timmar. 
 
Ur dagboken 920718: Pappa väckte mig halv tolv för att Lasse och hans tyska vänner skulle komma vid tolv. De kom inte. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Lilla Torg är verkligen ett säkert kort tycker jag!

Svar: Där är så mysigt och är man bara två brukar man få plats även om det är fullt.
Ylva

2022-07-18 @ 21:36:18
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0