På skolbiblioteket

Det händer inte jättemycket på ett skolbibliotek på sommarlovet. 
 
Jag har samlat på mig lite jobb och ska arkivera nationella prov, men jag tror att jag väntar med det till augusti så att jag har något att göra innan skolan börjar. 
 
Jag ska sätta in 145 räkningar i en pärm, tur att jag tycker om att sortera och sätta saker i bokstavsordning. Ungdomarna kan inte det längre, de bara googlar och behöver inte ordna själva. Synd, tycker jag som älskar bokstäverna och alfabetet. 
 
Ur dagboken 820622: På morgonen åkte mamma och pappa till resebyrån och Lasse och jag cyklade och matade änder sedan badade vi i en svimmingpol.
 
Ur dagboken 920622: Tittade på torgmarknaden där de sålde levande kalvar. De har små lustiga affärer som säljer instrument och sportprylar eller andra saker utan sammanhang. 

Kommentarer
Postat av: znogge

En ganska så behaglig tillvaro också men det i sig kan bli lite långtråkigt...

Svar: Det är så långsamt, men det finns alltid böcker att läsa. :-)
Ylva

2022-06-22 @ 16:55:39
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Den som spar den har lite skojigheter kvar :-) Jag är rätt dålig på alfabetet men vet i alla fall vilka bokstäver som kommer före/efter m och n, sen får jag bokstavera mig fram...

Du köpte väl med dig en liten levande souvenirkalv hem? ;-)

Svar: M och N, då är du ändå rätt långt bak i alfabetet. :-) Jo, men så gör jag också ibland; pqrs...

Åh, jag skulle ha tagit hem en irländsk kalv! :-)
Ylva

2022-06-23 @ 09:04:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0