Livemusik på Finlandsbåten

Jag blir alldeles till mig av att få gå på livemusik igen! 
 
Det var lite synd om det här coverbandet på Finlandsfärjan för det var bara jag och två fulla damer här... 
 
Troligen för att Bo Sundström från Bo Kaspers orkester spelade i baren bredvid. Jag gick och lade mig tidigt i stället för att se dem kvällen innan, dels för att jag skulle upp tidigt och dels för att jag inte gillar den lite jazziga stilen, men nu fick jag se dem ändå en stund. 
 
Lite senare på kvällen var det ännu lugnare i Sea pub, och då var det ingen som spelade längre. 
 
Jag fick ett unikt uppträdande på Parkoperan i Tanto i söndags. (Min bror spelade Blinka lilla stjärna.)
 
Ur dagboken 920331: Hjärt- och lungräddning halva dagen. Vi var nere vid bowlingen. Det rökigaste, mest inpyrda ställe jag vet nästan. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Lite synd att publiken inte var större men ibland är det svårt att konkurrera.

Svar: De hade en större spelning på en annan scen på kvällen som var mer välbesökt åtminstone.
Ylva

2022-03-31 @ 19:09:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Stackarna som spelade för tomma stolar nu när man äntligen får ha publik igen...
Trevligt med en privatkonsert :-)

Oj vad skönt att det har blivit rökförbud i offentliga lokaler, barer och restauranger!

Svar: Ja, det ska vara tråkigt när man längtar efter att spela för publik... Jag var förvånad att pianot på Parkoperan funkade över huvud taget och jag som inte fattar musik på det sättet hörde inte om det var ostämt. :-)
Nu blir man ju förvånad om någon röker inomhus!
Ylva

2022-04-01 @ 09:10:24
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0