Storstil

Tidsinställt inlägg på grund av Varnhemsresa. 
 
Jag läser Vävarnas barn av Per Anders Fogelström.
 
Jag lånade den i storstil på kommunbiblioteket för den vanliga stod i magasinet. Vem som helst får låna storstil och det är väldigt lätt och snabbt att läsa. 
 
 
 
 
Jag tittade i Mina drömmars stad, som vi har på skolan, och den har ovanligt liten stil. Inte för att jag ska vänja mig vid storstil, men det är väldigt bra att det finns för dem som behöver. 
 
Ur dagboken 920606: Vi hade håltimme på engelskan men däremot kom Berit och skällde lite om gårdagens skolk. Det är lite märkligt att vi klagar på att vi aldrig har nån engelska och sen inte ens går dit när vi har vikarie. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Ha det trevligt i Varnhem!
Vackra och intressanta trakter här i Västergötland.

Svar: Tack, det var jättetrevligt! Ja, det finns otroligt mycket vackert och historiskt att se i Västergötland!
Ylva

2022-05-07 @ 07:07:15
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Znogge

Hoppas resan blir trevlig!
Jag tycker det är väldigt bra att det finns böcker med olika storlekar på bokstäverna. Pocketböcker kräver ibland förstoringsglas ;-)

Svar: Tack, resan blev fin! Visst är det bra att det finns böcker med olika stor stil. När man tittar på gamla storstilsböcker är de nuvarande normalstil. :-)
Ylva

2022-05-07 @ 10:30:50
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Böcker med alltför liten text brukar jag skippa, det blir ansträngande för ögonen att ta sig igenom såna böcker.
Ha en trevlig tripp!

Att skapa egna "håltimmar" hände väl lite nu och då, fast för min det först på gymnasiet.

Svar: Jag gillar inte heller böcker med pyttetext och särskilt inte när sidorna är fullskrivna och det inte är någon luft. Tack, jag har haft det härligt!
Det förvånar mig att jag vågade skolka, eftersom jag hade mina föräldrar på skolan på både högstadiet och gymnasiet. ;-)
Ylva

2022-05-07 @ 18:31:23
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0