Promenad

Idag hade jag en fin promenad och hann hem innan det började regna. 
 
Jag vet inte vad det är för hinna på vattnet, men det blev lite spöklikt. 
 
Jag blir glad av ornäsbjörk. Ornäs ligger utanför Borlänge och fem mil från mitt Hedemora. 
 
Ornäs är känt för två saker; björken med flikiga blad och Ornässtugan där Gustav Vasa rymde genom dasset. 
 
Det är väldigt lågt vatten i ån. 
 
Jag tänkte titta vad det här är för konstig låda men det blir tvärbrant så man når inte upp till den. Dessutom ångrade jag mig lite när jag såg att det går kablar till den, även fast de är avknipsade. 
 
Ur dagboken 920914: Tammy gick och tog kort på fåren bredvid skolan. Hon har aldrig sett får förut. 
 
(Den amerikanska  utbytesstudenten från någon storstad fick se får på Island.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Den sortens björkar är så fina tycker jag.

Svar: Visst är de fina! Först trodde de att det var en korsning mellan björk och lönn.
Ylva

2022-09-14 @ 21:28:27
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0