SM i transport

Idag hade fordonsprogrammet hand om SM i transportteknik på Sunnerbogymnasiet. 
 
Jag gick och tittade lite. Det är lätt att imponera på mig med lastbil för jag kan knappt backa med vanlig bil... Jag har dejtat en lastbilschaufför i Göteborg och fick åka med hans lastbil en gång och blev fascinerad över hur smidigt han lossade lasten. 
 
Några var här för att visa upp sig.
 
Vi har en helt vansinnig garageinfart hemma, apropå att backa. 
 
Huset är från 1955 och min lilla bil också. Mycket större bil får inte plats men om den ska stå här sedan får maken köra in den. 
 
Ur dagboken 920920: Gick ut och handlade med Bergtora. Vi skulle bland annat ha Fanta men fick ta Egills apelsin i stället. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Även om jag kör mycket bil så finns det en sak som jag är usel på och det är att fickparkera. Husse är en fena på det även om platsen är minimal. Han har haft körkort för lastbil och kört även lastbil med släp. Inget för mig kan jag säga!

Svar: Fickparkera har jag inte gjort sedan körskolan. Så praktiskt att han kan köra alla tunga fordon, men lastbil med släp, så förfärligt...
Ylva

2022-09-21 @ 09:21:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Imponerande stora fordon! Skönt jag slipper köra sådana.
1955 ett gyllene år 😉! Mycket bra hände detta år!
Ha det bra!

Svar: Vi gillar femtiotalet, maken har två träbåtar och två mopeder som också är från femtiotalet. Ha det fint!
Ylva

2022-09-21 @ 09:52:11
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0