Om olika sinnen

Det sägs att döva och blinda kompenserar med andra sinnen och det kan ju hända men jag som ser och hör dåligt har inte så stor nytta av att ha bra smak- och luktsinne. Det gör mest att jag inte kan äta stark mat och att jag känner så fort det är minsta lilla av någon smak jag inte gillar...
 
Jag tycker inte om mango och blir irriterad på lukten så denna duschkräm som är en av åtta olika i ett paket får maken ta. 
 
Även citrongräs stör mig och jag råkade köpa ett hårbalsam som luktar för starkt. 
 
Ur dagboken 930418: Idag har jag lagat köttgryta med lite råd och hjälp. Den blev god. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vissa dofter har man helt enkelt bara väldigt svårt för. Själv har jag väldigt svårt för vissa parfymer.

Svar: Parfymer kan vara svåra och det blir särskilt svårt eftersom de kan lukta så olika på olika människor. Jag fick en fin parfym från Armani av maken en gång, men den luktade så starkt att jag fick ont i huvudet...
Ylva

2023-04-18 @ 21:51:42
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0