Mina gamla skolor

Tidsinställt inlägg på grund av Baltikumresa. 
 
När jag var hemma i Hedemora gick jag förbi mina gamla skolor. 
 
Vasaskolan där jag gick på högstadiet. Den gamla delen till vänster där vi hade hemkunskap, bild och musik är fin, men den nyare fula syns som tur är inte bakom björkarna. Till höger ligger aulan som nu heter Vasateatern. 
 
Till höger om aulan ligger gymnasiet som då bara hette Gymnasieskolan i Hedemora (vi sa Vasa om den också) men nu heter Martin Koch-gymnasiet. 
 
Skolan ligger bredvid Hedemora kyrka som är gammal och fin, men fick märkliga proportioner när jag zommade ut till 0,5 någonting. Jag fattar fortfarande inte hur man kan zooma ut med mobilen men det är bra när man vill få plats med något stort i bild. 
 
Ur dagboken 930804: Idag kom vi iväg vid elva och kom hem lite efter sju. Jag har så ont i häcken, låren och handlederna av alla fåniga ställen. 
 
(Jag och mamma cyklade från Västerås till Hedemora, ungefär tio mil.)

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Vad kul!
Jag gjorde liknande i början av sommaren med mina barnbarn.

Svar: Ja, det minns jag nu att du gjorde. Visst är det kul med nostalgitrippar. Även om man visar sina gamla platser för någon som inte alls ser något speciellt i dem... Ha det så bra!
Ylva

2023-08-09 @ 12:51:44
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0