Våra boenden i Baltikum

Tidsinställt inlägg på grund av Berlinresa.
 
Mamma och pappa säger att det var sista gången de bodde på airbnb för det var så mycket krångel tyvärr. 
 
Vår lägenhet i Vilnius, Litauen, var mysig men med en otäck trappa upp till loftet där jag och mamma bodde med bara ett rep på väggen att hålla sig i. 
 
Trappuppgången var också läskig och vi bodde högst upp. 
 
Huset var slitet men måste ha varit fint en gång. 
 
Det låg på en innergård vid en trevlig gata med en vacker kyrka. 
 
I Riga, Lettland, bodde vi i det här fantastiska rosa huset i Gamla stan! 
 
Vi hade utsikt över ett trevligt torg som jag tyvärr inte hittar något namn på.
 
Pappa bodde i det stora köket. 
 
Jag och mamma bodde i sovrummet. Det här hade varit ett bra boende om det inte vore så att handfatet i badrummet började läcka och värdinnan har fått för sig att vi haft sönder det och ska betala! 
 
Ur dagboken 930810: Det går inte att sova på tåg. Man får ont överallt och det kommer konduktörer och skriker. 
 
(Jag åkte med en kompis som skulle flytta till Umeå.) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det första boendet såg inte speciellt trevligt ut alls men jag förmodar att det funkade ändå.
Det andra verkade mycket bättre. Men så märkligt med handfatet. Hoppas att det löste sig.

Svar: Jag tyckte att rummet var mysigt men huset var väldigt slitet. Det andra boendet var fantastiskt men värdinnan galen. Jag har inte hört något mer om handfatet så jag hoppas att airbnb rett ut det.
Ylva

2023-08-10 @ 21:45:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

jag har bara bott via airbnb en gång, hyrde stuga på Gotland, vi var supernöjda. Det kan nog vara väldigt olika men svårt att förutse om det inte är mycket bilder och info vid bokningen..

Svar: I Sverige verkar det oftast funka. Mamma och pappa har bott kanske tio gånger på airbnb och varit nöjda innan. Det är ju billigt och man kan få tag i boende där alla hotell är uppbokade.
Ylva

2023-08-11 @ 12:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0