Om ängar och hagar

Idag fick vår lilla ungtupp gå ut. 
 
Han var nöjd till skillnad från förra gången vi ställde ut honom och det var snö... Då blev han livrädd och kunde plötsligt flyga tre meter. Först satte han sig på en spade och sedan lät vi honom gå hem igen. 
 
Dagens motion blev att köra ved. Jag körde de här stubbarna med skottkärran bort till där maken klyvde dem till ved. 
 
Maken: Det här är en fin äng, tycker jag.
Jag: Jaha, den ser väl ut som en vanlig äng brukar göra. 
Maken: Men fin. 
 
Däremot älskar jag denna äng! Jag och fåren tycker om när det är träd och stenar och här ligger dammarna vi badar i (och bastun, men jag tycker inte om att basta). 
 
Ur dagboken 930211: Vi gick ut på stan och shoppade. Jag var så himla lycklig bara av att kunna gå runt och titta på allting. Köpte ett par vita Levis för 2900 + lite annat. 
 
(Det var fantastiskt att komma till Reykjavik när jag bodde i Höfn där det bor 1800 personer. 1000 isländska kronor var ungefär 100 svenska, så det var billiga jeans.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Med andra ord så uppskattar även en tupp bra väder vilket är fullt förståeligt :D
Jag gillar din äng bättre än makens. Den ser ganska tråkig ut om man frågar mig...

Svar: Han hade aldrig sett snö och fick panik när det blev kallt under fötterna. ;-) Ja, lite variation kan man ha på ängarna, tycker jag.
Ylva

2023-02-12 @ 12:02:51
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0