Gyllene tider i Halmstad

Jag bloggade inte igår för bilderna hade inte laddats till onedrive där jag hämtar dem. I fredags var jag med ett gäng på Gyllene Tider på Brottet i Halmstad. Det var deras turnépremiär och det var kul att se dem på hemmaplan. 
 
De hade Uno Svenningsson som förband vilket passar mig perfekt! Han är även ute på egna spelningar så det är en hektisk sommar.
 
Gyllene Tider spelade bara ett par låtar från nya albumet Hux Flux för de vet att det är de gamla låtarna alla vill höra. Gessle sa att det var deras åttonde sommarturné och femte återförening. De spelade i en och en halv timme och det var härligt att uppleva live. 
 
Vi var och fikade på fina Söderpiren där de har äppelpaj och glass. Min mobil har något konstigt för sig och buntar ibland ihop flera bilder som är likadana. 
 
Mobilen bad mig att bestämma vilken som är bäst av denna och den förra bilden... (Jag ville se hur håret ser ut i nacken.) Du är vad du äter...
 
Ur dagboken 930709: Vi kom hem lite före ett inatt. Marit kom hit. Vi åkte till Smacken och köpte glass. Det var som vanligt kul. -Ska de va kräm på den? 
 
(Så det var där det kom ifrån! Jag säger det ibland. Det var en rolig norrlänning som drev Lappens grill med glasskiosk.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Gyllene Tider och Uno Sveningsson är svårslaget! Varför har jag inte bokat biljetter...
Paj och glass är faktiskt nästan lika svårslaget :D

Svar: Ja, du ser vilken härlig dag jag fick! Älskar både Per, och allt han gör, och Uno. Det var ju egentligen paj med grädde, men min kompis kom på den fina idén att be om glass i stället.
Ylva

2023-07-10 @ 08:46:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Trevligt med Gyllene Tider, så dom för ca 10 år sen..

Gällande smacken... det jag minns är "-ska dä vara mer mos?" .. då låg redan värsta stora portionen på plats :)

Svar: Jag har sett dem en gång innan i Halmstad, det var nog Återtåget. Haha, ja, det frågade han också jämt på Smacken. En gång när en liten tjej bad om mera mos sa han "Är du säker?". :-)
Ylva

2023-07-10 @ 10:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0